نرم افزارحسابداری صدگان

تالار مجازی بورس، دروازه ورود به تالار شیشه ای

0 797

حسابداراپ

بازار سرمایه ظرفیت مشارکت عمومی بالا دارد اما این ظرفیت نیازمند آموزش و ارتقا مهارت است که سامانه تالار مجازی بورس (www.irvex.ir) این فرصت را بخوبی برای علاقه مندان فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سعید مستشار، مدیر  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق گفت: سامانه تالار مجازی ، بهترین شیوه برای افزایش دانش و مهارت افراد غیر حرفه ای، اما علاقه مند به بازار سرمایه است.


وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد کاربران تالار مجازی از مرز ۱۳۰ هزار نفر گذشته است، افزود: اگرچه دستیابی به این حجم از کاربر، درمقایسه با دوره عمل نه چندان طولانی تالار مجازی بورس قابل قبول است، اما سازمان بورس برای جذب حداکثر مشارکت در بازار سرمایه و به فعل در آوردن ظرفیت های بالقوه این بازار به کاربر میلیونی تالار مجازی می اندیشد.

پندار سیستم

مستشار در تشریح راهکارهای دستیابی به هدف فوق گفت: اطلاع رسانی تالار به طور جدی آغاز شده، اما همزمان و به موازات این اطلاع رسانی باید کارایی و کارکرد تالار تقویت شود تا هدف اصلی ما، یعنی هدایت هدفمند جمعیت عظیم علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس، به تالار مجازی به عنوان مناسب ترین شیوه آموزش در این بازار محقق گردد.



مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه هم اکنون علاوه بر سامانه شبیه ساز معاملات، حدود ۳ هزار دقیقه برنامه آموزشی چند رسانه ای نیز بدر تالار مجازی در اختیار کاربران قرار گرفته است، گفت: از نظر ما هنوز باید بخش آموزش تالار مجازی تقویت شود و علاوه بر آموزش های پایه ای و اولیه، ضروری است آموزش های تخصصی متناسب با نیاز فعالان بازار نیز باید در تالار مجازی ارائه شود که این مهم، امسال بطور جدی  در دستور کار ما قرار دارد و بزودی، کاربران تالار از اینگونه آموزش ها نیز بهره مند خواهند شد.


وی درباره میزان تطابق و شباهت داد و ستد در تالار مجازی در مقایسه با تالار شیشه ای گفت: بالغ بر ۹۰ درصد ویژگی های حاکم در تالار مجازی، با تالار شیشه ای مطابقت دارد و تمام تلاش ما این است تا این تطابق، هرچه بیشتر شود، اگرچه هم اکنون نیز به جرات می توان ادعا کرد عملیاتی ترین و واقع بینانه ترین شیوه برای آموزش سرمایه گذاری در بورس، فعالیت در تالار مجازی و استفاده از خدمات این تالار است.

مستشار در پایان خاطر نشان کرد: تالار مجازی علاوه بر آموزش بدون ریسک به علاقه مندان فرصتی است تا افراد بدانند به واقع برای ورود به این بازار مناسب هستند یا خیـر؟


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.