نرم افزارحسابداری صدگان

ایراد شورای نگهبان به تعیین نرخ ارز توسط شورای پول و اعتبار

0 901

حسابداراپ

سخنگوی کمیسیون تلفیق با تأکید براینکه ایرادات بوجه‌ای شورای نگهبان شنبه هفته آینده در این کمیسیون و یکشنبه در صحن مجلس مورد رسیدگی نمایندگان قرارخواهد گرفت،گفت:شورای نگهبان به واگذاری مسئولیت تعیین نرخ ارز توسط شورای نگهبان ایراد گرفت.


جعفر قادری با اشاره به اینکه شورای نگهبان برخلاف شکایت دولت به مصوبات هدفمندی و صندوق توسعه ملی در بودجه ۹۲ ایرادی نگرفته است، اظهار داشت: ۱۷ مورد از ایرادات شورای نگهبان در خصوص الحاقیه های بودجه است.

وی با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان مد نظر دولت نبوده است، افزود: شورای نگهبان برخی از بندهای بودجه را مغایر با بودجه دانسته و اعلام کرده این بندها بودجه ای نیستند؛ همچنین شورا به برخی واژه های انگلیسی ایرادی وارد دانسته و خواسته که معادل فارس این واژه ها در بودجه لحاظ شود.

پندار سیستم

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: البته شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص واگذاری مسئولیت تعیین نرخ ارز به شورای نگهبان نیز ایرادی مطرح کرده است که قرار است در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

قادری درباره زمان رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در مجلس، تصریح کرد: شنبه هفته آینده کمیسیون تلفیق جلسه ای با همین موضوع دارد؛ البته روز یکشنه هم قرار است در صحن علنی مجلس این ایرادات مورد بررسی نمایندگان قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، عباس علی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تشکیل جلسات متعدد شورای نگهبان در هفته گذشته و جاری برای بررسی لایحه بودجه ۹۲، گفته بود: با توجه به نظراتی که دولت داشت، از معاون برنامه ریزی و نظرات رهبردی رئیس جمهور و کارشناسان آنها برای شرکت در جلساتی دعوت شد و در این جلسات نمایندگانی از کمیسیون تلفیق نیز حضور داشته ما به بررسی لایحه بودجه پرداختیم.

وی افزود: در این جلسات، دستگاه ها و سازمان های مختلفی نظرات خود را به صورت مکتوب ارائه کردند که این نظرات نیز مدّنظر قرار گرفت و شورای نگهبان نهایتاً عصر امروز به جمع بندی نهایی رسید.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ایرادات و ابهامات مختلفی را در ۱۹ بند به مجلس ارسال کردیم و ان شاءالله پس از رفع این ایرادات، مجدداً  موضوع در شورا بررسی می شود.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.