نرم افزارحسابداری صدگان

انتشار آمار و فرآيند لغو پذيرش در بورس تهران

0 602

حسابداراپ

بخش “شرکتهاي لغو پذيرش شده” در سايت بورس اوراق بهادار تهران ايجاد گرديد.به گزارش روابط عمومي بورس تهران به نقل از مديريت ناشران؛ با توجه به مسئوليت بورس اوراق بهادار تهران در شفاف سازي بازار و اطلاع رساني به موقع به سرمايه گذاران، به ويژه سهامداران جز، بخش اطلاع رساني در خصوص لغو پذيرش ناشران اوراق بهادار در سايت بورس اوراق بهادار تهران ايجاد گرديد. در اين بخش که از منوي ناشران و با عنوان “شرکت هاي لغوپذيرش شده” قابل دسترسي است، اسامي شرکت هاي لغو پذيرش شده به تفکيک سال، همراه با تاريخ دقيق لغو پذيرش به همراه فرايند لغو پذيرش قابل دسترسي است.


پندار سیستم

لغو پذيرش يک شرکت آخرين گام از پيگيري شرايط تداوم پذيرش است که در بازار نمود عيني پيدا مي‌کند. بورس تهران توسط مديريت امور ناشران، با حساسيت ويژه اي اين مسائل را دنبال مي‌کند. در اين فرآيند، مديريت امور ناشران، شرکتهايي را که شرايط پذيرش را از دست داده‌اند، انتخاب کرده، مکاتبات لازم را انجام داده و جلسات متعدد با مديران يا حتي سهامداران عمده برگزار مي‌کند. سپس گزارش هاي کارشناسي متعدد تهيه شده، در صورت نياز بازديد از وضعيت شرکت در دستور کار قرار مي‌گيرد تا در‌ نهايت پس از تشريفات لازم، اين شرکتها به هيات پذيرش بورس براي لغو پذيرش معرفي ‌شوند. اين فرآيند براي يک شرکت گاهي بيش از سه ماه به طول مي‌انجامد. دليل آن‌هم حساسيت بورس نسبت به حفظ حقوق سهامداران جزء است.

لازم به ذکر است در صورت وقوع هركدام از موارد ياد شده در ماده۴۱ دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار، مديريت امور ناشران اوراق بهادار ضمن ارائة گزارش به هيئت پذيرش مراتب را به ناشر اعلام مي‌كند. ناشر هم موظف است ظرف سي روز توضيحات خود را به هيئت پذيرش ارائه نمايد. بعد از اعلام لغو پذيرش از سوي هيات پذيرش، مديريت امور ناشران تا لغو نهايي در کنار مديران شرکتهاست تا آنها بتوانند طبق مقررات، اعتراض لازم را به مراجع ذيصلاح اعلام نمايند. در صورتي‌كه هيئت پذيرش تشخيص دهد ناشر قادر به برطرف كردن موارد منجر به لغو پذيرش است، مهلت مشخصي را حسب مورد براي وي در نظر مي‌گيرد و در غير اين صورت لغو نهايي پذيرش شرکت اعلام مي گردد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.