- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

افزایش مالیات اصناف تهران با شهرستان‌ها متفاوت خواهد بود

رئیس شورای اصناف کشور با تاکید بر اینکه افزایش مالیات اصناف تهران با شهرستان‌ها متفاوت خواهد بود، گفت: به دلیل رکود و نوسان قیمت‌ها باید از اصناف حمایت مالیاتی کرد.


 قاسم‌نوده فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاري فارس در مورد مذاکره اصناف با سازمان امور مالیاتی درباره مالیات عملکرد اصناف در سال ۹۱ اظهارداشت: برای رسیدن به یک تفاهم نهایی با سازمان امور مالیاتی جلساتی برگزار شده است و این جلسات در حال ادامه است، تا کارشناسی و بررسی‌ لازم در این باره صورت گیرد.

وی افزود: در این جلسات به این توافق رسیده‌ایم، تا درصد افزایش مالیات در تهران با شهرستان‌ها متفاوت باشد.

رئیس شورای اصناف کشور گفت: پس از تعیین میزان درصد افزایش مالیات در تهران، ساختار مناسب برای استان‌ها ارسال می‌شود، تا با توجه به شرایط هر استان میزان افزایش مشخص شود.

* افزایش قیمت دلیلی بر افزایش فروش یا سود نیست

وی افزود: اینکه اصناف تهران و اصناف شهرستان‌ها به یک اندازه مالیات بدهند، عادلانه نیست، چرا که باید در هر استان با توجه به شرایط آن استان میزان افزایش مالیات مشخص شود.

نوده‌فراهانی گفت: اصناف در سال ۹۱ وضعیت خوبی نداشتند و به دلیل نوسان قیمت‌ها و رکود در بازار، درآمد اصناف کاهش پیدا کرده است.

نوده فراهانی افزود: افزایش قیمت‌ها دلیلی بر فروش بیشتر و یا درصد سود بیشتر نیست، چرا که هرچه قیمت بالاتر باشد، درصد فروش کاهش پیدا می‌کند.

* تعطیلی ۷۰ درصد صنوف تولیدی کشور

رئیس شورای اصناف کشور گفت: در بودجه سال جاری بر افزایش سهم مالیات در درآمدهای دولت اشاره شده است، اما باید توجه داشته باشیم که اصناف نسبت به سال گذشته توان کمتری برای پرداخت مالیات دارند و شاید لازم باشد، این افزایش مالیاتی از بخش‌های دیگری جبران شود.

وی افزود: از ۸۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی حدود ۷۰ درصد آنها تعطیل شده‌اند، وقتی که یک واحد تولیدی کار نداشته باشد، چگونه باید مالیات بپردازد.

نوده‌فراهانی گفت: در این شرایط باید حمایت مالیاتی از اصناف صورت گیرد.