- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اظهارنامه مالیاتی الكترونيكي ۱۳۹۲(عملكرد۱۳۹۱)

كابران عزيزسايت توجه فرمايند كه اين پست مربوط به اظهارنامه سال ۱۳۹۲است. براي ارسال اظهارنامه مالياتي ۱۳۹۴(عملكرد ۱۳۹۳) اينجا [1] كليك كنيد.


مودي گرامي لطفا موارد زير را به دقت مطالعه نماييد:


• فرم هاي اظهارنامه الکترونيک عملکرد سال ۱۳۹۱ جهت تسليم تا تيرماه ۱۳۹۲ روي سايت قرار داده شده است. اين فرمها باقابليت چاپ به عنوان پيش نويس و به منظور آماده سازي اطلاعات جهت ثبت در سامانه الکترونيکي اظهارنامه با قابليت PDF قرار داده شده است.


• در سال جديد سياست سازمان امور مالياتي کشور دريافت اظهارنامه به صورت کاملا الکترونيکي است.


• لطفا از ارايه اظهارنامه کاغذي قبل از ارسال اظهارنامه الکترونيکي طبق مراحل زير اعم از نمونه سال جاري و نمونه سنوات قبل به حوزه هاي مالياتي و ساير مجاري تسليم قانوني خودداري نماييد.


• شايان ذکر است شرط ارسال اظهارنامه الکترونيکي براي موديان حقيقي درج کد رهگيري پيش ثبت نام شماره اقتصادي و براي اشخاص حقوقي نام کاربري و کد رهگيري سامانه ثبت نام شماره اقتصادي مي باشد. لذا در صورتيکه تاکنون در اين خصوص اقدامي ننموده ايد در اسرع وقت نسبت به دريافت موارد ذکر شده (شماره رهگيري سامانه ثبت نام و يا نام کاربري) از سامانه صدور شماره اقتصادي [2] اقدام نماييد.


 

 

قابل توجه موديان حقوقي:
در صورتي که اظهارنامه خود را با گواهي امضاء الکترونيک ارسال مي نماييد و پيغام خطا دريافت مي کنيد، لطفاً اطمينان حاصل نماييد که وکالتنامه مالياتي شما در دفاتر اسناد رسمي ثبت شده است. همچنين گواهي الکترونيک شما داراي اعتبار تاريخ باشد.


براي دسترسي به اطلاعات بيشترازسايت سازمان  اينجا [3] كليك كنيد.


منبع : سامانه عمليات الكترونيكي موديان مالياتي



توضيحات سايت:

– دوستان عنايت داشته باشيد كه درصورت عدم  تنظيم وارسال اظهارنامه الكترونيكي  ، آخرين نسخه هاي اظهارنامه را دريافت و تكميل كنيد. درحال حاضر نيز ،  (ویرایش ۵.۰.۰.۲) اين فرم  ارائه شده است.

ضمنا كاش طراحان اين نرم افزار ، برنامه را طوري طراحي مي كردند كه براي ارسال اطلاعات نياز به وارد كردن كد رهگيري پيش ثبت نام بود نه اينكه حتي براي ورود به برنامه و وارد كردن ديتاها به اين اطلاعات نياز باشد.بدين شكل امكان آموزش و تست خطا هاي كساني كه با برنامه مشكل دارند ، ميسر نيست.


– ویرایش ۵.۰.۰.۳ هم منتشر شد.


– يادآوري : بموجب  قانون حداكثر استفاده از توان توليدي و خدماتي درتامين  نيازهاي كشور [4] ،  ضريب ماليات علي الحساب (موضوع ماده ۱۰۴قانون مالياتهاي مستقيم) از ۵% به ۳% تقليل يافت كه از تاريخ  ۹۱/۶/۲۵ نيزاعمال شده است.اين موضوع ازاين باب يادآوري شد كه دركنترل محاسبات ازروش معكوس ، اين تغيير ضريب را مد نظر داشته باشيم.


– ويرايش ۵.۰.۰.۴ براي اظهارنامه هاي اشخاص حقوقي و املاك منتشر شد.


– ويراش ۵.۰.۰۵ هم براي همه نوع اظهارنامه منتشر شده است . لطفا از اين ويرايش استفاده بفرمائيد.


– دوستاني كه با مشكل فونت مواجه هستند ، اين توصيه ي  عزيزان  را تست كنند:

سارا در ساعت ۷:۴۳ ب.ظ – – گفته است:
 

 

سلام
 لطفاً دوستانی که علی رغم تنطیم فونت پرشین ،یا حالا فارسی در ایکس پی، بازم علامت سؤال می بینن، باید علاوه بر فارسی کردن administrative همونجا formats رو هم پرشین بزنن….

موفق باشید.


ناصر پاسخ در تاريخ تیر ۲۱م, ۱۳۹۲ ۱:۴۷ ب.ظ:

دوستانی که با فونت فارسی مشکل دارند ، توی ویندوز ۷ در قسمت region and languange در برگه administrative در قسمت change system locale زبان را به persian تغییر دهید. علاوه بر این در برگه Formats در قسمت format زبان را به persian تغییر دهید.


– ويرايش  ۵.۰.۰.۶ براي اظهارنامه  اشخاص حقوقي و حقيقي منتشر شد.


– توضيحات دوستان درخصوص خطاهاي اعلام شده:


JK پاسخ در تاريخ تیر ۲۵م, ۱۳۹۲ ۹:۴۱ ق.ظ:

با سلام احتراما” بنده نیز با خطای مشابه مواجه بودم ‘’ ‘۲ is not a valid integer value “ که البته عدد نوشته شده هر بار که پیغام خطا ظاهر می گردید متفاوت بود مثلا” ۳ و ۹ و۱ و ۵و… در هر صورت با ورود مجدد اطلاعات در یک اظهارنامه جدید نوشته شده ایراد برطرف گردید. ظاهرا” اشکال مربوطه به خاطر برنامه نوشته شده برای خود سامانه میباشد که برای بعضی باکسهای انتخابی امکان پاک نمودن “انتخاب blank” وجود ندارد لذا اغلب کاربران (مثل خود من ) به رها کردن باکس مربوطه اکتفا میکنند. مثلا” برای خود من در صفحه “پرداخت های مربوط به این اظهار نامه ” گزینه پرداخت نقدی” انتخاب شده بود و چون پرداختی صورت نگرفته بود سعی در پاک نمودن باکس مربوطه نمودم که با توجه به عدم امکان مربوطه این صفحه به همان حالت رها شد. پس از ساعتها تلاش و چک کردن تمامی اطلاعات و عدم موفقیت در ارسال در نهایت با ایجاد یک اظهارنامه جدید موفق یه ارسال اطلاعات و دریافت کد رهگیری شدم. نکته مهم اینجاست که خطای مربوطه تنها ناشی از ورود اشتباه “اعداد” نیست بلکه بخاطر خالی ماندن بعضی از باکسها در نتیجه پر شدن باکسهای دیگر میباشد. لذا خواهشمندم بجای کوشش برای “اصلاح ” یک اظهارنامه نسبت به ایجاد یک “اظهارنامه جدید” اقدام گردد. امیدوارم مطالب فوق در این وقت کم باقیمانده برای ارسال اظهارنامه ها مفید واقع شود. با تشکر


ali پاسخ در تاريخ تیر ۲۸م, ۱۳۹۲ ۹:۳۶ ب.ظ:

 

باسلام جهت رفع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دراظهارنامه الکترونیکی مراحل ذیل را انجام دهید
اول از همه به Control Panel مراجعه می کنیم.
سپس به بخش Regional and Language Options‌ می رویم
حال در پنجره باز شده در سربرگ Regional Options
در قسمت Standard and Formats –> Farsi و
در قسمت Location –> United States
را انتخاب میکنیم
و درآخر در سربرگ Advanced پنجره زبان را Farsi را انتخاب میکنیم.
درپایان okمیکنیم وسیتم رو دوباره راه اندازی میکنیم
بهمین سادگی


آراوند [5] در ساعت ۶:۳۵ ب.ظ – -گفته است:
تاریخ: تیر ۱۳۹۲

 

درود بر حسابداران دلسوز و مهربان خسته نباشید
می خواستم جواب ارور پرداخت انجام شده را بدم

“تشریف ببرید شیت ۲۳ ردیفهای فوقانی
ردیف ۱۷ را پیدا کنید نوشته پرداختهای انجام شده (نقل از جدول۱۲)
روی فلش آبی کلیک کنید
جدول ۱۲ را پیدا می کنید
حال اگر سود دارید اون جدول را کامل کنید
اگر زیان دارید یه عدد صفر بزارید
شاد و پیروز باشید
۹۲/۰۴/۲۸
آراوند



براي دانلود نرم افزاربه اين [6] مسير مراجعه  كنيد.