نرم افزارحسابداری صدگان

ادغام سازمان تامین اجتماعی ارکان سه گانه آن را از هم می‌پاشد

0 634

حسابداراپ

 معاون دبیر کل خانه کارگر در امور استان‌ها گفت: اگر تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت ادغام شود ،ارکان سه گانه آن که شامل درمان ، بیمه و مستمری است از هم می‌پاشد و هر کدام از این اضلاع بهم بخورد درواقع تعادل سازمان بهم خواهد خورد.


حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: سازمان تامین اجتماعی سازمانی بین نسلی و مشاع است و حق الناس در آن است . کسانی که به دنبال تلفیق و ادغام سازمان های دولتی هستند، در واقع یک دوره باطل را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: ما با این رویکرد به شدت مخالفیم و سرسازگاری نخواهیم داشت. زیرا تامین اجتماعی سازمانی است که کارگران را تحت پوشش قرار داده وآنها باید از مزایای حمایت‌های دولت بهره مند شوند نه اینکه دولت به اموال فقیرترین اقشار دست درازی کند و حداقل ها را از آنها بگیرد.

صادقی گفت:  نظام بیمه سلامت یک مجموعه دولتی است و منابع آن باید از محل درآمدهای عمومی تامین شود و خدمات  ارائه دهد. اما اینکه بخواهند در قالب نظام بیمه سلامت مرزها را درهم بشکنند و همه مجموعه های مستقل ارائه دهنده خدمات را ادغام کنندحرکتی است که در زمان شاه طی سالهای ۵۰ تا ۵۷ صورت گرفت و بازدهی مطلوبی نداشت.

پندار سیستم

وی ادامه داد: در طول سالهای بعد از انقلاب و با توجه به ناکارآمدی ادغام سازمانهای متولی درمان آن قانون را بازبینی کردند و از سال ۶۷ به بعد با اجرای قانونی تحت عنوان قانون الزام به حالت اول برگشت و از آن زمان خدمات دهی بهتری را شاهد هستیم.

معاون دبیر کل خانه کارگر در امور استان‌ها در پاسخ به این سؤال که اگر ادغام بیمه ها به صورت قانون در مجلس تصویب شودشما تمکین می‌کنید یا خیر، گفت: ما تلاش می‌کنیم که این طرح به قانون تبدیل نشود، اما هر قانونی قابلیت اجرا ندارد. چرا باید در نظام اسلامی هزینه های پنهانی بابت قانونی که دستاوردی ندارد بپردازیم و چرا نباید به یک قانون نامناسب اعتراض کنیم. این تصور غلطی است که هر قانونی را باید تمکین کرد در صورتی‌که  اجرای آن هزینه بر است، درنتیجه  باید برخی قوانین را تغییر داد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اقداماتی که برای جلوگیری از قانونی شدن این طرح انجام خواهند داد، اظهار داشت: ما قبلاً هم با این طرح مقابله کردیم و درحال حاضر هنوز برای ما مسجل نیست و در حد حدس و گمان است، چون خبر مبهم بود.

صادقی ادامه داد:  اگر این طرح بر طبق قانون برنامه پنجم باشد تامین اجتماعی را استثناء کرده ،یعنی سازمان تامین اجتماعی و مایملک آن مستقل هستند وفقط می‌توانند به بیمه سلامت فروش درمان کنند. ما به لحاظ مالکیتی ایمن هستیم وکسی حق ندارد مدیریت این مجموعه را از ما بگیرد و برای ما تعیین تکلیف کند. در نتیجه ما با آن مقابله می‌کنیم وتا بحال هم نپذیرفتیم.

معاون دبیر کل خانه کارگر در امور استان‌ها بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی تحت عنوان یک سازمان بیمه‌گر که اصل آن بر سه جانبه گرایی است و مالکان آن مشخص است تعریف شده است. استناد این سازمان بر این است که هر کس بنا به سهمی که در مجموعه آورده عهده دار نقشی نیز باشد.

وی افزود:  هدف اصلی صاحبان سازمان تامین اجتماعی از شکل گیری مجموعه این است که از راه سرمایه گذاری در درمان، بیمه و از کار افتادگی منافع تشکیل دهندگان آن تامین شود. در راستای بهره بیشتر بیمارستان و درمانگاه مستقل ساخته شد که در سایه این مجموعه‌ها بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.