نرم افزارحسابداری صدگان

مخالفت با بخشش جریمه دیرکرد مالیاتی به خاطر تعارض با قانون برنامه

0 841

حسابداراپ

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در مورد تغییرات اعمال شده در لایحه بودجه ۱۳۹۲کل کشور در کمیسیون تلفیق مجلس در زمینه بخشش جریمه‌های مالیاتی اعلام‌نظر کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور دیدگاه این معاونت در مورد بخشش جریمه‌های مالیاتی اعلام شد.

پندار سیستم

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در مورد تغییرات اعمال شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در زمینه بخشش جریمه‌های مالیاتی اعلام‌نظر کرد.

بخشش جریمه‌های مالیاتی باید در چارچوب ماده (۱۹۱) قانون مالیات‌های مستقیم اعمال شود و بنابراین این معاونت با بند الحاقی که تکلیف گذاشته، مخالف است.

این گزارش تصریح می‌کند که در واقع ماده (۱۹۱) این موضوع را به تشخیص سازمان امور مالیاتی گذاشته و یادآوری می‌شود که برای کاهش وابستگی بودجه به نفت نمی‌توان به این سادگی معافیت‌های تکلیفی را از یاد برد.

علاوه بر این، مجموعه معافیت‌های موجود باعث شده سهم قابل توجهی از اقتصاد از پرداخت مالیات معاف شوند که عملاً نقشی در افزایش بهره‌وری آنها نداشته و این متن خلاف قانون برنامه پنجم مبنی بر ممنوعیت هر نوع تخفیف جدید مالیاتی است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.