نرم افزارحسابداری صدگان

سازمان امور مالیاتی مکلف به پرداخت بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تأمین اجتماعی شد

5 696

حسابداراپ

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند تا برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی معادل ۹ هزار میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۷خرداد) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بندهای الحاقی به ماده واحده بودجه سال ۹۲ کل کشور با بند الحاقی ۱۰ این لایحه موافقت کردند.

[در جریان بررسی این لایحه پیشنهاد حذف “عملکرد نیم واحد درصد” مطرح شد که نمایندگان با ۱۴۴ رأی موافق، ۱۶ مخالف و ۲۵ ممتنع به جایگزینی “۹ هزار میلیارد ریال” رأی مثبت دادند.

پندار سیستم


براین اساس در بند اصلاح شده الحاقی ۱۰ آمده است از تاریخ تصویب این قانون پرداخت حق بیمه و ارائه اسناد در زمان صدور پروانه ساختمان موضوع قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در شهرها و روستاهای کشور متوقف می‌شود. سازمان مالیاتی مکلف است معادل ۹ هزار میلیارد ریال از کل عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل منابع مندرج در بندهای(ج) و (د) ماده(۳۸) قانون مالیات برارزش افزوده متمرکز نزد سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور را برای بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید.


سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تکالیف مذکور در قانون فوق را از محل وجوه پرداختی انجام دهد و کلیه کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه‌ای این قانون قرارداده و گزارش عملکرد خود در این خصوص را هر سه‌ماه یک‌بار به کمیسیونهای برنامه و بودجه و محاسبات و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال نماید. کارفرمایان امور ساختمانی موظفند کارگران ساختمانی غیرمشمول این بند را بیمه حوادث حین کار نموده و اسناد مربوطه را به مراجع صدور پروانه ارائه نمایند.

 

محل تبلیغ شما

5 نظرات
  1. ali می گوید

    با سلام تو را به خدا زودتر به شهرداریها بخشنامه کنید تا خون امثال ما که تنها داراییمان همین یک خانه است را در شیشه نکنند هر چه مراجعه به شهرداری میکنیم میگویند دستورالعملی نداریم و به کهر خود و اخذ پولهای گذاف ادامه میدهند با تشکر

  2. ایران سر بلند می گوید

    با سلام . تو را به هرچه که دوست دارید قسم می دم من الان باید هفت میلیون تومان بیمه کارگر ساختمانی پرداخت کنم و ۱۱ میلیون پول نظام مهندسی داده ام با عوارضی که شهرداری میگیره میشه حدود ۲۰ میلیون تومان با این پول میشه ۷۰ درصد منزل مسکونی را در ساخت پیش برد. تورا به امام زمان (عج) تو را به خون امام حسین قسمت می دم بخشنامه را در این خصوص پیگیر شوید تا زودتر ابلاغ شود./. ای سفینه النجاه

  3. بساطي می گوید

    با سلام
    در تاريخ ۹۲/۰۳/۰۵ مبلغ ۲۳ ميليون تومان بابت بيمه كارگر ساختماني به سازمان تامين اجتماعي واريز كرده ايم.اما از طرفي تا كنون پروانه ساختمان را اخذ نكرده ايم.خواهشمند است رهنمود بفرماييد كه ايا با توجه به اين بخشنامه جديد در خصوص توقيف حق بيمه كارگران ساختماني آيا امكان برگشت مبلغ واريز شده وجود دارد يا خير.

  4. روح بخش می گوید

    با سلام
    در تاریخ ۱۱ خرداد مبلغ ۹ میلیون بیمه ساختمان واریز کرده ام ولی شروع فعالیتم طبق گواهی شروع بکار ۱۵ تیر بوده است آیا میشه این مبلغ رو پس گرفت کسی پاسخگوی ما نیست از کجا باید پیگیر باشیم

  5. سید محموذ می گوید

    با سلام.ما به علت هزینه بالای بیمه ساختمان .کارمون تعطیل کردیم.لطفا .خواهشن رسیدگی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.