نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش ۲۴ تا ۲۸ درصدی دستمزد ساعتی ۱۰۹ گروه شغلی در سال ۹۱

0 748

حسابداراپ

محاسبه متوسط دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی سال گذشته نشان می‌دهد در ۱۰۹ گروه شغلی حداقل و حداکثر افزایش بین ۲۴ تا ۲۸ درصد بوده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» گردآوری آمار و اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه متوسط دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح های عمرانی ملی و استانی در دست اجرا در استان تهران در دوره مورد نظر از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد.

جمع آوری اطلاعات مربوط به دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح های عمرانی ملی و استانی با توجه به اهمیت نقش آن در برآورد هزینه‌های طرح های عمرانی دولت همواره مورد توجه بوده است.

بنابه درخواست معاونت امور فنی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از سال ۱۳۶۵ تا سال ۱۳۷۰ طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی توسط مرکز آمار ایران تهیه و به صورت شش ماهه در تمامی استان های کشور اجرا و نتایج آن به صورت نشریات شش ماهه و سالانه منتشر شده است. از سال ۱۳۷۴ ، طرح با انجام تغییراتی در سطح استان تهران و در دو مرحله از سال (شش ماهه) اجرا و نتایج آن منتشر شده است.

تعریف دستمزد ساعتی

منظور از دستمزد ساعتی، مبلغی است که شخص در مقابل انجام کار یا خدمتی مشخص در مدت یک ساعت، به طور ثابت و به صورت نقدی یا غیرنقدی دریافت می‌کند.

پندار سیستم

در این طرح، دستمزد نیروی انسانی شاغل در پروژه‌های عمرانی دولت موردنظر است که عبارت است از پرداختی برای انجام کار مفید عامل انجام کار با احتساب تمامی مزایای قانونی آن.

بر این اساس کمترین و بیشترین درصد تغییرات متوسط دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرحهای عمرانی ملی و استانی در سطح استان تهران در نیمه دوم سال ۱۳۹۱ به تفکیک هرگروه، نسبت به نیمه ی قبل (نیمه اول ۱۳۹۱) و نیمه ی مشابه سال قبل (نیمه دوم ۱۳۹۰) ارائه شده است.

براین اساس دستمزد ۱۰۹ قلم منتخب از انواع نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی بوده که در ۲۶ گروه شغلی طبقه بندی شده است.

رانندگان ماشین آلات حمل و نقل، رانندگان ماشین‌های سنگین، کارهای بنایی ابنیه‌ ساختمان، قالب‌بند چوبی، قالب بندی فلزی، آرماتوربند، کارهای بتنی،‌اسکلت ساز ساختمانی، آهنگر در و پنجره‌ساز ساختمان،‌عایق کار و آسفالت کار ابنیه ساختمان، سیمان کار، سنگ کار، کاشی کار، گچ کار، بنا و سنگ تراش ابنیه راه، آسفالت کار راه و محوطه، لوله کش تاسیسات ابنیه، عایق کار تاسیساتی، کانال ساز،‌ سیم کش ساختمان، کابل کش و مفصل بند فشار ضعیف و حفاظت کاتودیک،‌کابل کش و مفصل بند فشار قوی، کارگر، شیشه بر، نقش ساختمان، الومینیوم کار را شامل می‌شود.

نتایج یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد در تمامی گروه‌های شغلی موجود در طرح دستمزد افزایش داشته است و میزان آن برای گروه‌های طبقه بندی شده متفاوت است.

بیشترین متوسط افزایش دستمزد در گروه‌های فوق مربوط به مشاغل کانال سازی با ۲۸.۲،‌ کابل کشی ۲۷.۸ و عایق کار و آسفالت کار با ۲۷.۴ درصد است.

همچنین افزایش دستمزدها در همه گروه‌های طبقه بندی شده بین ۲۴ تا ۲۸ درصد در نوسان بوده است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.