نرم افزارحسابداری صدگان

۴۳هزار میلیارد تومان به سقف درآمد بودجه اضافه شد.

0 497

حسابداراپ

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه این کمیسیون ۴۳ هزار میلیارد تومان به سقف درآمد بودجه اضافه کرده است، گفت: این میزان نتیجه شفاف شدن بودجه است و حدود ۳ الی ۴ هزار میلیارد تومان کمیسیون به سقف درآمدها اضافه کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جعفر قادری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۲ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی طی گزارشی از کمیسیون تلفیق درخصوص تغییرات در لایحه بودجه ۱۳۹۲ افزود: چارچوب های مورد توجه کمیسیون تلفیق، اختلافاتی که در جریان بررسی با دولت و ویژگی های مصوبه کمیسیون تلفیق از مواردی بود که در جلسه این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری چارچوب های مورد توجه کمیسیون تلفیق ادامه داد: مغایرت های لایحه بودجه با قانون اساسی حذف شد. همچنین جهت شفاف شدن لایحه بودجه تمام منابع درآمدی اعم از سهام اوراق مشارکت و فروش اموال در سقف لایحه مدنظر قرار گرفت. همچنین مواردی که دارای آثار و پیامدهای بودجه ای نبودند از این لایحه حذف شدند.

 

وی با اشاره به انضباط مالی در لایحه بودجه تاکید کرد: براساس بررسی ها لازم بود تا در بازار پول، سرمایه و ارز نظم و انضباطی ایجاد شوند. بدین ترتیب بخش های کلیدی و محوری و همچنین اقتصادی مورد توجه قرار گرفت و ارتباط بودجه با قوانین بالادستی بررسی شد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم بیان کرد: از مجموع ۹۸ بندی که دولت در لایحه بودجه آورده بود ۲۶ بند آن با چارچوب های مورد توجه کمیسیون مغایرت داشت که مورد حذف قرار گرفت. همچنین ۳۵ بند آن تغییر پیدا کرد و ۶۸ بند جدید به لایحه بودجه الحاق شد. لازم به ذکر است که از این ۶۸ بند جدید ۵۸ بند آن با موافقت دولت همراه بود، اما دولت با ۱۰ بند آن مخالفت کرد.

پندار سیستم

 

قادری درخصوص موارد اختلافی بین کمیسیون تلفیق و دولت به وجود آمد، افزود: واریز منابع به صندوق توسعه ملی، اختلاف در منابع و مصارف مربوط به هدفمندی یارانه ها، وارد کردن منابع مالی سهام اوراق مشارکت به سقف بودجه، اختلاف در بندهای سیاستگذاری فاقد آثار و پیامدهای بودجه ای، بندهایی که ایجاب کننده نظم، انضباط مالی در بازارهای پول، ارز و کالا و خدمات پولی بود، از جمله مواردی بود که دولت با آنها مخالفت کرد.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه به ویژگی های بودجه مصوب کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: شفاف بودن بودجه، حذف مغایرت ها با قانون اساسی اسناد بالادستی، ایجاد کنند نظم پولی، مالی و بازار ارز و سرمایه، حمایت و همراهی با سیاست های اصل ۴۴، همراهی با نامگذاری سال به نام سال حماسه اقتصادی و کمک به تولید ملی، همچنین حمایت و تقویت صندوق توسعه ملی از دیگر مواردی بود که در هنگام تصویب لایحه بودجه مورد توجه کمیسیون تلفیق قرار گرفت.

 

وی با اشاره به جمع بندی کمیسیون تلفیق درخصوص سقف درآمدی بودجه یادآور شد: ما ۳۰ هزار میلیارد تومان سهام را اضافه کردیم و ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت، ۵ هزار میلیارد تومان اموال و ۳ هزار میلیارد تومان مالیات در سقف بودجه اضافه کردیم که مجموع اینها ۴۳ هزار میلیارد تومان بود که به سقف بودجه اضافه شد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: ۶ هزار میلیارد تومان از سقفی که دولت از منابع درآمد هدفمندی یارانه ها به بودجه تزریق می شد، کم شد، بنابراین سرجمع بودجه عمومی از ۱۶۷ هزار میلیارد تومان به ۲۰۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: این کمیسیون ۴۳ هزار میلیارد تومان را نتیجه شفاف شدن بودجه قرار داده و حدود ۳ الی ۴ هزار میلیارد تومان کمیسیون تلفیق به سقف درآمدها اضافه کرده است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.