نرم افزارحسابداری صدگان

گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی چادرملو اعلام شد.

0 1,253

حسابداراپ

گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی چادرملو برای مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام اعلام شد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کدال گزارش حسابرسی مستقل و بازرس قانون به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) به سازمان بورس ارائه شد.


– ترازنامه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۸۶ و صورت‌های سود و زیان و جریان وجوه نقد آن برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، همراه با یادداشت‌های توضیحی که توسط هیات مدیره تهیه و تایید شده، مورد حسابرسی موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سخن حق قرار گرفته است.


مسئولیت‌‌های صورت‌های مالی با هیات مدیره شرکت و مسئولیت این موسسه، اظهار نظر نسبت به صورت‌های مالی مزبور بر اساس حسابرسی انجام شده و نیز گزارش موارد عدم رعایت الزامات قانونی مقرر در اصلاحیه قانون تجارت و مفاد اساسنامه شرکت است.


– حسابرسی این موسسه بر اساس استانداردهای حسابرسی انجام شده است. استانداردهای مزبور ایجاب می‌کند که این موسسه، حسابرسی را چنان برنامه‌ریزی و اجرا کند که از نبود تحریفی با اهمیت در صورت‌های مالی، اطمینانی معقول به دست آید. حسابرسی از جمله شامل رسیدگی نمونه‌ای به شواهد پشتوانه مبالغ و اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی است.


حسابرسی همچنین، شامل ارزیابی اصول و رویه‌های حسابداری استفاده شده و برآوردهای عمده به عمل آمده توسط هیات مدیره و ارزیابی کلیت ارائه صورت‌های مالی است.


این مؤسسه اعتقاد دارد که حسابرسی انجام شده مبنایی معقول برای اظهار نظر فراهم می‌کند.


– به نظر این مؤسسه، صورتهای مالی یاد شده در بالا، وضعیت مالی شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو (سهام عام) در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۸۶ و نتایج عملیات و جریان وجوه نقد آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه‌های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابرسی، به نحو مطلوب نشان می‌دهد.


گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی

شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو (سهامی عام)

– نظر اعضای مجمع عمومی صاحبان سهام را در خصوص سیاست تقسیم سود به موارد زیر جلب می‌نماید:


– پروانه بهره‌برداری از معدن سنگ آهن چادر ملو از ابتدای سال ۱۳۸۵ تا پایان سال ۱۳۹۷ به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صادر شده است.


فارغ از این رویداد، شرکت با فرض تداوم برخورداری از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۳۲ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مورخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۰ اختصاص ذخیره مالیاتی را برای سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ ضروری ندانسته است. حصول اطمینان از امکان برخورداری از معافیت موصوف در شرایط موجود موکول به اعلام نظر مراجع ذیصلاح و دستیابی به نتیجه نهایی در این باره است.


– همراه صورت‌های مالی تسریع در اخذ سند مالکیت زمین کارخانه گندله‌سازی به علاوه دریافت پروانه‌های بهره‌برداری از خط چهارم فرآوری و کارخانه گندله سازی مورد تاکید است.


– مفاد ماده ۱۴۲ اصلاحیه قانون تجارت در ارتباط با تکالیف هیات مدیره مندرج در صورت جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام مورخ ۱۳۸۶.۳.۲ در مورد حل و فصل نهایی مبلغ ۱۹ میلیارد ریال مطالبه شرکت ملی فولاد ایران به نتیجه نهایی نرسیده است.


– بر اساس ماده (۲۰) آیین نامه انضباطی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخت کمک‌های بلاعوض به اشخاص خارج از شرکت باید به تصویب مجمع عمومی برسد در خصوص پرداخت مبلغ ۸ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال به عنوان هزینه‌های ضروری در منطقه بهاباد، موافقت نامه سهامداران عمده (دارنده ۸۱ درصد سهام) دریافت شده است.


– مبلغ ۷۴ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال سود سهام پرداختی همراه صورت‌های مالی تاکنون پرداخت نشده است.


– معاملات همراه صورت‌های مالی به عنوان کلیه معاملات مشمول ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت که طی سال مالی مورد گزارش انجام شده و توسط هیات مدیره شرکت به اطلاع این موسسه رسیده، مورد بررسی قرار گرفته است. در مورد معاملات مذکور، مفاد ماده فوق مبنی بر کسب مجوز از هیات مدیره رعایت نشده است. لیکن نظر این موسسه به شواهدی حاکی از اینکه معاملات مزبور با شرایط مناسب تجاری و در روال عادی عملیات شرکت انجام نگرفته باشد، جلب نشده است.


– گزارش هیات مدیره درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت که به منظور تقدیم به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام تنظیم شده، مورد بررسی این موسسه قرار گرفته است. با توجه به رسیدگی‌های انجام شده، نظر این موسسه به موارد با اهمیتی که حاکی از مغایر اطلاعات مندرج در گزارش مذکور با اسناد و مدارک ارائه شده از جانب هیات مدیره باشد، جلب نشده است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.