- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

کارگران به وزیر کار نامه نوشتند/ دلایل افزایش حق مسکن و بن نقدی

دوشنبه هفته آینده شورای عالی کار نشست ویژه ای را برای تعیین تکلیف میزان افزایش حق مسکن و حق بن نقدی امسال کارگران با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار و در این باره تصمیم گیری می کند. با این حال، مقامات کارگری معتقدند افزایش ۱۰۰ درصدی حق مسکن نیز مشکلی از کارگران حل نخواهد کرد و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان کارگری کشور در هفته جاری در نامه ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار برگزاری نشست فوری شورای عالی کار در زمینه تعیین تکلیف میزان افزایش حق مسکن و حق بن نقدی امسال مشمولان قانون کار شدند.

 

آنها از اسدالله عباسی، وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی کتبا خواسته اند تا ترتیبی بدهد شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت ۲ موضوع باقیمانده از بسته امسال حداقل دستمزد را تعیین تکلیف نماید.

 

متن نامه کارگران به وزیر کار

“احتراما با توجه به بیانات ریاست محترم جمهوری در مراسم روز جهانی کارگر مبنی بر افزایش حمایتهای معیشتی از نیروی کار، همچنین نظر به طرح موضوع افزایش حق مسکن و خواروبار در شورای عالی کار که معطوف به بررسی و تصمیم گیری در هیئت وزیران شده بود، خواهشمند است در راستای بهبود وضعیت معیشتی کارگران با عنایت به تورم روزافزون، پیشنهاد افزایش حق مسکن و بن کارگری را به نیابت از کارگران در هیئت وزیران مطرح نموده و قطعا با توجه ویژه و دلسوزی حضرتعالی به وضعیت زندگی کارگران، امید داریم که در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با ارتقای دریافتی کارگران، موجب رضایتمندی آحاد کارگری را شاهد باشیم.”


غلامرضا خادمی زاده در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه پیشنهاد افزایش حق مسکن و خواروبار مشمولان قانون کار پیش تر از سوی نمایندگان کارگران در شورای عالی کار داده شده بود، گفت: این درخواست مورد پذیرش شورا و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.


رئیس هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: با اینکه برگزاری جلسه در شورای عالی کار مورد پذیرش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قرار گرفته است، اما واقعیت این است که حتی افزایش ۱۰۰ درصدی حق مسکن کارگران از ۱۰ به ۲۰ هزارتومان نیز مشکلی از آنان حل نخواهد کرد.


تاثیر افزایش حق مسکن روانی است

خادمی زاده خاطر نشان کرد: این ارقام در حد مطرح کردن نیست. با این حال جنبه های تاثیرگذاری آن در زندگی و معیشت کارگران یک هزارم جنبه های تبلیغاتی و بار روانی آن هم نیست.


این مقام مسئول کارگری کشور افزود: با این حال، قرار است در دوشنبه هفته آینده نشست ویژه شورای عالی کار به منظور تصمیم گیری برای افزایش حق مسکن و حق بن نقدی امسال کارگران و مشمولان قانون کار برگزار شود.