نرم افزارحسابداری صدگان

پایان دوره آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده در تیرماه/ قانون ۹ ماه تمدید می‌شود

0 815

حسابداراپ

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ با بیان اینکه دوره اجرای آزمایشی و ۵ ساله قانون مالیات بر ارزش افزوده تا اول تیرماه به اتمام می‌رسد، گفت: این قانون تا پایان سال ۹۲ تمدید می‌شود تا دولت قانون جدید را به مجلس بیاورد.


غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور در کمیسیون تلفیق، گفت: بررسی جزئیات لایحه در کمیسیون در مراحل پایانی قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه بررسی مباحث درآمدی بودجه به اتمام رسیده و وارد موارد هزینه‌ای شده‌ایم، ادامه داد: به دلیل عدم شفافیت بودجه در مباحث درآمدی، تغییراتی را در آن اعمال کردیم که از جمله آنان انتقال درآمدهای حاصل از برخی واگذاری‌ها، اوراق مشارکت و مالیات ارزش افزوده بنزین در جداول بودجه بود.


تاجگردون تأکید کرد: از مزایای این کار، ایجاد شفافیت در مباحث درآمدی لایحه بودجه و همچنین بازگشتن منابع به خزانه است.

وی با اشاره به نحوه بررسی موارد هزینه‌ای بودجه افزود: تا یکشنبه کار بررسی مباحث هزینه‌ای به اتمام می‌رسد.


* یک‌شنبه؛ معارفه‌ وزیر کار و رفاه اجتماعی،چهارشنبه؛ بررسی بودجه در صحن

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی مباحث هزینه‌ای بودجه در کمیسیون تا یکشنبه به اتمام می‌رسد، گفت: روز یک‌نبه معارفه وزیر کار انجام خواهد شد که به نظر می‌رسد تا سه شنبه یا چهارشنبه بودجه به صحن علنی مجلس برسد.

پندار سیستم


* تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۹۲

تاجگردون با اشاره به چگونگی بررسی مباحث مالیاتی بودجه در احکام و ارقام مربوط به آن، تصریح کرد: نحوه درآمدهای ارزش افزوده بنزین اصلاح شد و طبق قانون باید سالانه یک‌درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: اتمام دوره آزمایشی اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلاتی بود که در جریان بررسی مباحث مالیاتی با آن برخورد کردیم.


تاجگردون با بیان اینکه اول تیرماه دوره آزمایشی ۵ ساله قانون مالیات بر ارزش افزوده به اتمام می‌رسد و باید تمدید شود، گفت: این قانون تا پایان سال ۹۲ تمدید خواهد شد تا دولت قانون جدید را به مجلس بیاورد.

این عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: با اتمام بررسی مباحث هزینه‌ای بودجه تا شنبه، امید است تا سه‌شنبه یا چهارشنبه بررسی بودجه در صحن علنی مجلس آغاز شود.

 

براساس این گزارش قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اجرا در یک دوره آزمایشی ۵ ساله تصویب شد تا پس از این دوره دولت به رفع نواقص قانون پرداخته و قانون دائمی تصویب شود، اجرای مالیات بر مصرف در بدو اجرا با مقاومت بازار مواجه شد که با تداوم نارضایتی بازاریان این مقاومت در ماه‌های اخیر در صنف آهن فروشان مشاهده شد. دریافت مالیات بر ارزش افزوده با ۳ درصد شروع و امسال به ۶ درصد افزایش یافته است.


اجرای مالیات بر ارزش افزوده اول تیرماه سال ۸۷ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.