نرم افزارحسابداری صدگان

ورود انواع صکوک و عرضه حداقل ۱۴ شرکت در سال ۹۲

0 639

حسابداراپ

مهمترین برنامه و اهداف فرابورس درسال جدید ورود ابزارهای جدید مالی و انواع صکوک به بازار فرابورس است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امیر هامونی، مدیر عامل شرکت فرابورس ایران درباره برنامه های سال ۹۲ این شرکت، با بیان مطلب بالا گفت: پذیرش و عرضه شرکت ها نیز مثل سال گذشته از برنامه های فرابورس است. از همین رو، در بودجه شرکت، عرضه اولیه ۱۴ شرکت پیش بینی شده است.

وی همچنین در خصوص بازار پایه فرابورس نیز به آمادگی ساز و کارهای این بازار برای اجرای معاملات توافقی اشاره کرد و افزود: مجوز سازمان بورس در این خصوص اخذ شده و بحث فنی هم آماده است، اما اجرایی شدن معاملات توافقی زمانبر است و فرآیند آن ساز و کاری دارد که در حال انجام است.


هامونی در پاسخ به سوالی مبنی بر نمادهای متوقف فرابورس نیز گفت: در خصوص نمادهای پالایشگاه تهران، نفت ایرانول، پالایشگاه شیراز و پالایشگاه لاوان منتظر ارائه گزارش حسابرسی شده شرکت ها برای بازگشایی هستیم و مشکل خاصی وجود ندارد. در صورتی که تاییده حسابرس ارسال شود، این نمادها ظرف یکی، دو هفته آینده بازگشایی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت فرابورس مهمترین دلیل توقف طولانی مدت این نمادها را ریسک های مرتبط بر آنها و جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران خرد اعلام کرد.


وی در ادامه به توقف نمادهای بانکی اشاره کرد و گفت: بانک آینده پس از پذیره نویسی، مجوز فعالیت خود را به طور رسمی به بورس ارسال کرده است و به زودی نماد آن بازگشایی خواهد شد تا حقوق سهامداران بانک تات، در این بانک حفظ شود.

پندار سیستم

مدیرعامل شرکت فرابورس درباره وضعیت سهامداران بانک آرین نیز گفت: بر اساس آخرین تصمیم ها این نماد قرار است در بازار پایه درج شود و معاملات آن بازارسازی شود. البته با لغو مجوز فعالیت این طرح به تعویق افتاد.


وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با توجه به اینکه افزایش سرمایه بانک آرین لغو شده باید وجوه حق تقدم های استفاده نشده به شرکت بازگردانده شود تا شرکت آن وجوه را به سهامداران جزء که سهام خریداری کرده اند، بدهد.

هامونی با اشاره به اینکه اعتراض این بانک درباره لغو مجوز آن تا پایان اردیبهشت ماه تعیین تکلیف خواهد شد، تصریح کرد: در ان صورت می توانیم در خصوص وضعیت سهامداران خرد آن و بازگشت وجوه به آنها اقدام کرد.


مدیر عامل شرکت فرابورس درباره سرمایه گذارانی که در پذیره نویسی بانک آریا شرکت کردند نیز گفت: وضعیت سهامداران این بانک نیز به رای قاضی بستگی دارد و فعلا هیچ کاری نمی توان کرد.

این مقام مسول تاکید کرد: شرکت فرابورس جزو اولین شرکت هایی است که آیین نامه حاکمیت شرکتی را تصویب و اجرایی کرد. بر همین اساس کمیته های مربوط به آن راه اندازی و مشخص شدند.


به گفته وی حاکمیت شرکتی مسولیت های هیات مدیره را شفاف می کند و باعث کاهش ریسک بازار سرمایه با کنترل دقیق عملکرد شرکت ها می شود.

هامونی در ادامه تاکید کرد حاکیمت شرکتی باعث می شود حقوق سرمایه گذاران خرد حفظ شود و اعضای هیات مدیره شرکت ها با کنترل بیشتری مواجه شوند.

وی درخاتمه از انتشار شاخص کل فرابورس ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: مبنای محاسبه این شاخص مانند شاخص قیمت و بازده نقدی در بورس اوراق بهادار است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.