نرم افزارحسابداری صدگان

هشدار در مورد تبلیغات کذب موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز

0 624

حسابداراپ

بانک مرکزی در باره تبلیغات کذب برخی موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز فعالیت مبنی بر تشویق عموم به سپرده گذاری یا دریافت تسهیلات هشدار داد.


به گزارش خبرآنلاین، بانک مرکزی اعلام کرد: برخی موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز فعالیت از این بانک با استفاده از عناوینی مانند «تحت نظارت بانک مرکزی» اقدام به تبلیغات وسیع بر روی بیلبوردهای مستقر در سطح شهرها ، جاده های برون شهری، میادین ورزشی و شبکه‌های استانی صدا و سیما کرده اند و مردم را برای سپرده‌گذاری یا دریافت تسهیلات از آن موسسات تشویق می‌ کنند.


پندار سیستم

بر اساس قانون پولی و بانکی کشور و قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی، تمامی متقاضیان فعالیت در بازار پول ، پیش از هرگونه اقدامی ملزم به دریافت مجوز از بانک مرکزی هستند و انتظار می‌رود مردم عزیز ضمن توجه جدی به هشدارهای این بانک و در جهت جلوگیری از به خطر افتادن سپرده‌هایشان فقط در بانک ها یا موسسات دارای مجوز این بانک سپرده گذاری و اقدام به دریافت تسهیلات کنند.


بدیهی است پرداخت سود بیش از نرخ مصوب در این موسسات خلاف قوانین است و مورد تایید این بانک نیست و بانک مرکزی هیچگونه مسئولیتی در قبال سپرده‌های مردم در این ‌گونه موسسات ندارد. شعب بانکها و موسسات دارای مجوز علاوه بر مجوز کلی، دارای مجوز جداگانه‌ای نیز هستند.


بنابراین به مردم توصیه شده است قبل از سپرده‌گذاری حتما مجوز بانک یا موسسه مربوطه را مطالبه و برای اطمینان به سایت بانک به نشانی www.cbi.ir، بخش« نظارت بانکی» و زیربخش‌ «بانکها و موسسات دارای مجوز» مراجعه کنند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.