نرم افزارحسابداری صدگان

هزينه توليد با شركت‌هاي EPC كاهش مي يابد.

0 597

حسابداراپ

مديركل سرمايه‌گذاري وزارت صنعت، معدن و تجارت از پشتيباني اين وزارتخانه از شركت‌هاي پيمانكاري خبر داد و گفت: هم‌اكنون ايجاد يك شغل ۱۷۷ ميليون تومان هزينه در بردارد كه با ورود شركت‌هاي پيمانكاري اين هزينه كاهش چشمگيري خواهد داشت.

 

سيد مسيح حبيبي در دومين همايش تخصصي رتبه‌بندي شركت‌هاي EPC با اظهار اميدواري براي حضور حضور پيمانكاران ايراني در عرصه بين‌الملل با توسعه  شركت‌هاي مهندسي، ساخت و اجرا ( متا) افزود: در سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ جواز تاسيس از طريق سايت بهين‌ياب صادر شد كه با اين روند بايد شاهد افزايش توان شركت‌هاي پيمانكاري باشيم.



وي با اشاره به دستورالعمل جديد سرمايه‌گذاري كه به تازگي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است، تصريح كرد: بر اساس اين دستورالعمل پروژه‌هاي بالاي ۵۰ ميليارد تومان ملزم به استفاده از پيمانكار براي اتمام پروژه‌هاي خود هستند كه نام اين شركت‌ها به زودي براي دريافت تسهيلات به بانك‌ها ارسال خواهد شد.

پندار سیستم



مديركل سرمايه‌گذاري وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اين كه در گذشته و پيش از ابلاغ دستورالعمل جديد، يكي از آسان‌ترين كارها صدور جواز تاسيس بوده است، ادامه داد: بر اين اساس اسناد بالادستي و دستورالعمل جديد شرايطي را فراهم كرد تا بيش از پيش به شركت‌هاي پيمانكاري توجه شود كه بر اين اساس براي نخستين بار يك دستورالعمل يكپارچه ابلاغ شد.



وي تصريح كرد : در آيين نامه صندوق توسعه ملي استفاده كنندگان از تسهيلات اين صندوق ملزم به رعايت قانون حداكثر استفاده از توان فني و مهندسي هستند و اين قانون بخش خصوصي را نيز ملزم به رعايت كرده است ورتبه بندي شركتهاي EPC  نيز در راستاي اجراي  اين قانون صورت مي گيرد.



وي در ادامه با تاكيد براستقلال ارزي كشور در شرايط فعلي اضافه كرد : در شركتهاي EPC  اين توان وجود دارد و به راحتي مي توانند در صدور خدمات فني و مهندسي ارز آوري كرده و كمك شايان توجهي در اين زمينه داشته باشند.



در همايش رتبه بندي شركتهاي مهندسي ، تدارك و اجرا ، گواهينامه  رتبه بندي  شركتهاي EPC   به شركتهاي  فولاد تكنيك با رتبه A  ، شركت تام ايران خودرو با رتبه A ، شركت تهران جنوب  با رتبه B+، شركت مهندسي فن آور معادن و فلزات با رتبه B ،  شركت فن گستر پارس با رتبه C ،  شركت معيار صنعت خاورميانه با رتبه C و شركت فني و مهندسي استيم با رتبه C  اعطا شد.



همچنين شركت مهندسي سازه ، پويا طراح و هيربدان در حال بررسي اعلام شدند.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.