نرم افزارحسابداری صدگان

نزدیکی انتخابات، بورس را غبارآلود کرد.

0 595

حسابداراپ

واقعیت امر این است که از لحاظ بنیادی هیچ تغییر خاصی در پارامترهای گوناگون اقتصادی همچون نرخ ارز و وضعیت شرکت های فعال در صنایع بزرگ همانند صنعت پالایشی و معدنی رخ نداده اما به دلیل نزدیکی به فضای انتخابات و عدم اطمینان از شرایط آینده شاهد هیجان و ترس سرمایه گذاران در روند معاملاتی سهام بسیاری از شرکت ها هستیم.

 

وضعیت کنونی و صف های سنگین فروش در سهام بسیاری از شرکت های فعال بازار سرمایه، که چندی پیش استقبال فراوانی از سوی سرمایه گذاران نسبت به خرید آن ها بود، بیش از هر چیز نمایانگر هیجان و رفتار احساسی سرمایه گذاران فعال در این حوزه است.

 

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: واقعیت امر این است که از لحاظ بنیادی هیچ تغییر خاصی در پارامترهای گوناگون اقتصادی همچون نرخ ارز و وضعیت شرکت های فعال در صنایع بزرگ همانند صنعت پالایشی و معدنی رخ نداده اما به دلیل نزدیکی به فضای انتخابات و عدم اطمینان از شرایط آینده شاهد هیجان و ترس سرمایه گذاران در روند معاملاتی سهام بسیاری از شرکت ها هستیم.

پندار سیستم

 

پیمان انگشتری با اشاره به تحلیل پذیر نبودن شرایط فعلی بازار سرمایه گفت: واقعیت امر این است که وضعیت کنونی بازار بورس و رفتار فعالین آن چندان تحلیل پذیر نیست.

 

وی ادامه داد: طی چند ماه اخیر برخی از صنایع همچون صنعت پالایشی رشد مناسبی داشتند و شاید بتوان گفت نیاز به اصلاح قیمتی در آن ها چندان هم دور از ذهن نباشد اما در خصوص صنعتی همچون معدنی و فلزات اساسی که طی ماه های اخیر کاهش قیمت ها را تجربه کردند انتظار رشد قیمتی، انتظاری به جاست.حال آنکه باید دید فعالین بازار نیز چنین نظری را تصدیق می کنند یا نه؟

 

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه پیرامون چگونگی ادامه دار بودن وضعیت منفی بازار بورس اظهار داشت: به نظر می رسد مهم ترین پارامتر تعیین کننده شرایط بازار، مشخص شدن دولت آینده و ثبات نسبی در فضای انتخابات است. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که بعد از برگزاری انتخابات و گذر از این شرایط می توان چشم انتظار بهبود وضعیت کنونی بازار سرمایه بود اما این بدان معنا نیست که با روی کار آمدن دولت جدید می توان شاهد معجزه و تغییر چشم گیری در شرایط اقتصادی بود چرا که تغییر وضعیت فعلی اقتصاد و تورم موجود در کشور، مستلزم اصلاح پارامترهای گوناگونی است که هر یک به خودی خود زمان بر هستند.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.