نرم افزارحسابداری صدگان

نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی برگزار می شود

0 868

حسابداراپ

نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی در راستای تحقق سند چشم انداز، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه با همکاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران و دانشگاه الزهرا برگزار می شود.

مدیر عامل شرکت بورس گفت: نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی در راستای تحقق سند چشم انداز، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه با همکاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران و دانشگاه الزهرا برگزار می شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حسن قالیباف اصل، دبیر علمی این همایش در این خصوص تصریح کرد: حاکمیت شرکتی یکی از موضوعات روز حوزه مالی است که با وجود سابقه طولانی اعمال آن در دنیا، در ایران موضوعی جدید است و هنوز جای کار زیادی دارد.

وی ادامه داد: حاکمیت شرکتی از چند بعد دارای اهمیت است؛ رعایت حقوق سهامداران خرد، استقلال هیات مدیره، پاسخگویی هیات مدیره به سهامداران خرد، برابری حقوق سهامداران ، روابط سرمایه گذاران و حسابرسی و کنترل داخلی از جمله موارد با اهمیتی است که با اجرای حاکمیت شرکتی اعمال خواهد شد.
قالیباف اصل در توضیح این مطلب گفت: سهامداران عمده در طول سال معمولا با شرکت در ارتباط هستند و رای تاثیرگذار این سهامداران در انتخاب هیات مدیره و سایر تصمیم گیری های شرکت، در راستای منافع این سهامداران است. حال آنکه سهامداران خرد تنها سالی یک بار در مجمع شرکت حضور پیدا می کنند و منافع این دست سهامداران در شرکت ها کمتر در نظر گرفته می شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که با اعمال حاکمیت شرکتی، دپارتمانی با عنوان روابط سرمایه گذاران ایجاد خواهد شد که تنظیم روابط سهامداران خرد و عمده و برابری حقوق سهامداران را در نظر خواهد گرفت. از سوی دیگر با ایجاد مکانیزمی برای تشکیل هیات مدیره مستقل، این برابری در تصمیم گیری های مدیریتی نیز رعایت خواهد شد.
دبیر علمی نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی با اشاره به جنبه حقوقی اجرای حاکمیت شرکتی و لزوم تغییر و اصلاح برخی قوانین و مقررات از جمله قانون تجارت، تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دستورالعمل حاکمیت شرکتی را به شرکت ها ابلاغ کرده است ولی باید شرکت ها با این موضوع بیشتر آشنا شوند و از طرفی حقوقدانان با بررسی قوانین و مقررات موجود، اصلاحات لازم را انجام دهند. 

پندار سیستم

قالیباف اصل با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: همایش حاکمیت شرکتی با درنظر داشتن دو هدف اساسی برگزار خواهد شد؛ نخستین هدف، شناساندن حاکمیت شرکتی به شرکت ها و فضای مالی کشور است که در ترسیم این هدف کاربردی کردن حاکمیت شرکتی در بازار پول و سرمایه درنظر گرفته شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س)، در بیان دومین هدف گفت: مطرح کردن موضوعات روز حوزه مالی در فضای علمی و دانشگاهی کشور از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
وی ادامه داد: جای امیدواری است که در جامعه دانشگاهی، از این نظر جلو بوده و مقالات، پایان نامه ها و کتاب های متعددی در این راستا نوشته شده است.
مدیرعامل شرکت بورس، درخصوص برنامه های آموزشی درنظر گرفته شده برای مدیران شرکت ها گفت: برای برگزاری این همایش همکاری هایی با مرکز ملی ترویج حاکمیت شرکتی انجام شد و تا کنون در حوزه بازار پول و بانک کارگاه های آموزشی هم برگزار شده است. اما همایشی که با همکاری بورس تهران و دانشگاه الزهرا برگزار می شود، اولین همایش جامع در این حوزه است که سخنرانان و مدعوینی از بازار پول و سرمایه در آن حضور خواهند داشت و کارگاه هایی هم در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: هر سال چنین همایش ها و کنفرانس هایی برگزار شود تا به انجام کامل حاکمیت شرکتی بینجامد.

بر اساس این گزارش، اولین همایش حاکمیت شرکتی در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
این همایش در روز اول با حضور وزیر اقتصاد، رییس سازمان بورس، مدیر عامل بانک ملت و جمعی از مدیران سازمان سازمان بورس و اساتید دانشگاه ها در محل سالن همایش های وزارت نیرو برگزار می شود.

روز دوم این همایش با برگزاری کارگاه های آموزشی و ارایه مقالات تخصصی در محل دانشگاه الزهرا دنبال می شود و به شرکت کنندگان لوح و جوایزی اهدا می شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.