نرم افزارحسابداری صدگان

موافقت با پیشنهادات بورس برای رفع تناقض‌های قانون تجارت و بازار سهام

0 518

حسابداراپ

 ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه نمایندگان مجلس با پیشنهادهاي بورس مبنی بر اصلاح قانون تجارت موافقت کرده ‌اند، گفت: این پیشنهادها به منظور جلوگیری از تناقضات میان قوانین تجارت و بازار اوراق بهادار ارائه شد.


 

علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه درباره لایحه اصلاح قانون تجارت پیشنهاداتی با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به کمیسیون قضایی مجلس ارائه شده است، توضیح داد: پیشنهادات سازمان بورس و اوراق بهادار عمدتا معطوف به شرکت‌های سهامی عام است.

 

پندار سیستم

وی ادامه داد: تأسیس و عرضه عمومی سهام شرکت‌های سهامی عام در بازار سرمایه بر عهده سازمان بورس است که قانون بازار اوراق بهادار هم در فصل عرضه عمومی اوراق بهادار به موضوع عرضه عمومی و انتشار اوراق بهادار اشاره کرده است.

 

صالح آبادی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از تناقض میان قوانین تجارت و بازار اوراق بهادار پیشنهاداتی ارائه شده است، گفت: موادی از قانون تجارت که مربوط به عرضه عمومی سهام است، را در قالب پیشنهاداتی ارائه دادیم که با قانون بازار اوراق بهادار تناقضی ایجاد نشود.

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به موافقت نمایندگان با پیشنهادات سازمان بورس تصریح کرد: نمایندگان موافقت خود را با پیشنهاد اصلاح برخی مواد که مربوط به عرضه عمومی سهام بود، موافقت کردند.

 

وی ادامه داد: لایحه اصلاح قانون تجارت در مجلس هشتم مطرح و به جمع بندی رسید، اما در مجلس نهم بحث جدیدی روی آن انجام نشده است و باید مراحل قانونی آن در مجلس طی شود.

 


 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.