نرم افزارحسابداری صدگان

مهار نقدینگی با افزایش نرخ سود بانکی

0 752

حسابداراپ

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تاثیر افزایش نرخ سود بانکی بر اقتصاد، افزود: دولت برای جمع آوری نقدینگی جامعه باید وضعیت اقتصادی را سامان دهد که افزایش نرخ سود بانکی یکی از راههای جمع آوری نقدینگی و ساماندهی اقتصاد است.

 

غلامرضا اسداللهی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش میزان استقراض دولت از بانک مرکزی گفت: یکی ازراههای تامین کسری بودجه، استقراض است و افزایش استقراض به معنای کارآمد نبودن برنامه ها است.

نماینده مردم تایباد و تربت جام و باخزردر مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بودجه باید بر مبنای واقعیت‌های اقتصاد و اقتضائات جامعه بسته شود، افزود: یکی از راههای تامین کسری بودجه استقراض است و افزایش آن روند توسعه کشور را کند می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین درادامه درباره تاثیر افزایش نرخ سود بانکی بر اقتصاد، افزود: دولت برای جمع آوری نقدینگی جامعه باید وضعیت اقتصادی را سامان دهد که افزایش نرخ سود بانکی یکی از راههای جمع آوری نقدینگی و ساماندهی اقتصاد است.

وی گفت: باید فکر عاجلی برای جمع آوری نقدینگی کشور کرد چرا که نقدینگی مانند سیلی است اگر مهار نشود خسارت هایی را به دنبال خواهد داشت.

اسداللهی با بیان اینکه افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی هزینه تولید را افزایش می دهد، افزود: برای جمع آوری نقدینگی با تبعات کمتر بهتر است که راههای دیگری مانند انتشار اوراق مشارکت به کار گرفته شود.

نماینده مردم تایباد و تربت جام و باخزردر مجلس اظهارامیدواری کرد بودجه امسال بدون کسری و برمبنای واقعیات و با درنظر گرفتن منابعی برای پرداخت استقراض های انجام شده بسته شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تحریم  اقتصادی سخت‌ترین ابزار دشمن علیه ما بود که به سلامت از آن عبور کردیم و حتی زمینه رونق تولیدات داخلی را هم به وجود آوردیم و باید از این پس با شعاری که مقام معظم رهبری برای سال ۹۲ در نظر گرفته‌اند به سمتی برویم که ظرفیت‌ها شکوفا شود و سال برون رفت از تنگناها رقم بخورد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.