نرم افزارحسابداری صدگان

ممنوعیت خرید نرم‌افزارهای خارجی توسط دستگاه‌های دولتی‌

0 827

حسابداراپ

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: دولت بخشنامه‌ای دارد مبنی بر اینکه دستگاه‌های دولتی نباید از نرم‌افزارهای خارجی استفاده کنند، اگر این مصوبه اجرا شود بازار خوبی برای تولیدکنندگان نرم‌افزار ایرانی بوجود می‌آید.


به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری فارس، محمد یوسفیان دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: در سال گذشته بخشنامه و صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان توسط هیأت دولت تهیه شد و اجرای آن را اتاق بازرگانی بر عهده گرفت.


وی ادامه داد: براساس این بخشنامه حوزه IT جزء شرکتهای دانش بنیان شناخته شد و شرکتهای حوزه IT می‌توانند با طی مسیری، به عنوان شرکت دانش بنیان شناسایی شوند و از برخی معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند.


پندار سیستم

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران افزود: اما این آیین‌نامه بسیار سخت‌گیرانه است و شرکتهای IT باید قابلیت و توانایی خود را برای قرار گرفتن جزء شرکتهای دانش بنیان ثابت کنند.


* ممنوعیت خرید نرم‌افزارهای خارجی توسط دستگاه‌های دولتی

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران همچنین از انجام پروژه بومی‌سازی نرم‌افزارهای متن‌باز در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خبر داد و گفت: این پروژه مشابه ایده‌های گذشته از جمله لینوکس فارسی پیگیری می‌شود.


وی ادامه داد: هیأت دولت بخشنامه‌ای دارد مبنی بر اینکه دستگاه‌های دولتی نباید از نرم‌افزارهای خارجی استفاده کنند، اگر این راههای اجرای این مصوبه سرسختانه پیگیری شود بازار خوبی برای تولیدکنندگان نرم‌افزار ایرانی و شرکتهای فعال در حوزه بومی‌سازی نرم‌افزارها بوجود می‌آید.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.