نرم افزارحسابداری صدگان

معافیت مالیاتی وسایل نقلیه بدون تسلیم اظهارنامه

0 1,053

حسابداراپ

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به مصوبات جلسه امروز کمیسیون گفت: شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای برخورداری از معافیت مالیاتی صاحبان شاغل وسائط نقلیه برداشته شد .


قاسم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در مورد مصوبات جلسه چهارشنبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت: در این جلسه بندی از لایحه به تصویب اعضا رسید که بر اساس آن در اجرای بند ۴۰ لایحه بودجه، شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای برخورداری از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم برای صاحبان مشاغل وسائط نقلیه نظیر تاکسی و وانت‌بار، مالیات بر املاک و ارث برای عملکرد سالهای ۹۰ تا ۹۲ الزامی نیست.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه نقل و انتقال زیادی در وسایل نقلیه صورت می‌گیرد، تسلیم اظهارنامه برای شاغلان سخت است، ضمن اینکه این افراد با روال سابق باید سالیانه یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان مالیات می‌پرداختند، اما با تصویب این بند بدون تسلیم اظهارنامه از معافیت مالیاتی تا سقف ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سال بهره‌مند می‌شوند.

 

* اجازه انتشار چک‌ پول صادر شد

عزیزی تصریح کرد: تصمیم دیگر امروز کمیسیون اجازه مجلس به بانک مرکزی برای اقدام لازم جهت چاپ و انتشار ایران‌چک بود.

 

پندار سیستم

وی ادامه داد: بر این اساس بانک مرکزی مجاز است، با مسدود کردن معادل ریالی ایران‌چک‌های منتشره تحت نظارت هیئت نظارت موضوع ماده ۲۱ قانون مالی و پولی کشور اقدام به انتشار ایران‌چک همانند سال گذشته کنند.

 

عزیزی افزود: اگر به تعداد ایران‌چک‌های سال گذشته امسال منتشر نشود، باید حداقل ۵ برابر بیشتر اسکناس چاپ شود و این کار هزینه زیادی را  به بودجه تحمیل می‌کند.

 

* تسریع در پرداخت مطالبات ایثارگران

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با الحاق یک تبصره به بنده ۱۳ قانون لایحه بودجه، پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا با پیشنهاد ذی‌حساب و رئیس دستگاه اجرایی و تائید معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور قابل پرداخت است.

 

عزیزی ادامه داد: قبلاً این کار نیاز به تائید سازمان حسابرسی داشت و زمان زیادی را صرف می‌کرد، اما برای تسریع در پرداخت مطالبات این قشر، مصوبه امروز به تصویب رسید.


عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: با تصمیم اعضا، شرکت ملی گاز ایران مکلف است رقمی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مازاد تراز واردات و صادرات گاز طبیعی برای گازرسانی به استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان اختصاص دهد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.