نرم افزارحسابداری صدگان

معافیت مالیاتی بنادر باعث افزایش صادرات غیرنفتی می‌شود.

0 627

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه معافیت مالیاتی بنادر باعث افزایش صادرات غیرنفتی می‌شود گفت: ۳۰ هزار کیلومتر مربع نوار ساحلی در کشور وجود دارد که می‌تواند مبنای تولید ثروت قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به شهر رامسر ،عطا‌ءالله صدر در بیست و یکمین نمایش ارگان‌های دریایی اظهار داشت: ۳۰ هزار کیلومتر مربع نوار ساحلی در کشور وجود دارد که می‌تواند مبنای تولید ثروت قرار گیرد اما هنوز به درستی از آن استفاده نشده است.

 

وی افزود: معافیت‌های مالیاتی در بنادر می‌تواند باعث افزایش صادرات غیرنفتی شده و همچنین از این طریق باعث افزایش درآمد ملی هم شود چرا که برخی منتقدان معافیت‌ مالیاتی در بنادر معتقدند که این امر باعث کاهش درآمد دولت می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در حالی که رشد صادرات غیرنفتی در کنار رشد تولید ملی باعث افزایش درآمد ملی می شود این امر باعث افزایش سهم بازار در سطح بین‌المللی می‌شود.

پندار سیستم

 

وی افزود: با افزایش سرمایه‌گذاری در مناطق ساحلی ساختار اقتصادی آنها به طور کلی تغییر پیدا می‌کند و همچنین باعث افزایش حمل‌ونقل بین‌المللی، دریانوردی، تجارت دریایی، فعالیت‌های ترانزیتی، بهره‌برداری از نفت و گاز دریایی، پرورش آبزیان و توسعه گردشگری می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سهم کشور ما از تجارت جهانی و سهم ما از حمل‌ونقل بین‌المللی یک درصد است و این اصلاً مناسب کشوری با این وسعت و با این جمعیت نیست چرا که کشورهایی هستند که با جمعیت کمتر از ما ۲۵ درصد حمل کانتینری دنیا را در اختیار دارد.

 

وی افزود: ۲.۵ میلیون تن ظرفیت بانکرینگ توسط بخش خصوصی ایجاد شده است که اگر بتوانیم این ظرفیت را ۵۰ درصد افزایش دهیم می‌توان ۵۰ درصد سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و اقیانوس‌پیماها را در منطقه خلیج‌فارس پوشش داد چرا که سالانه ۱۰ هزار اقیانوس‌پیما از این منطقه عبور می‌کنند.

 

صدر گفت: در فروردین ماه سال جاری ۶.۶ میلیون نفر سفر در سواحل دریایی داشته‌ایم و در واقع توسعه پایدار کشور در گرو توسعه بخش دریا است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.