نرم افزارحسابداری صدگان

عوارض صادراتی سنگ‌آهن لغو شد.

0 728

حسابداراپ

سازمان توسعه تجارت نامه مربوط به لغو اخذ عوارض ۴۰ درصدی از صادرات سنگ‌آهن دانه‌بندی را به گمرک ارسال کرد.

پندار سیستم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیش‌بینی می‌شود گمرک ایران نیز تا پایان وقت اداری امروز نامه مربوط به لغو اخذ عوارض ۴۰ درصدی از صادرات سنگ‌آهن دانه‌بندی را به گمرک‌های اجرایی کشور ابلاغ کند. در بخشنامه سازمان توسعه تجارت اعلام شده که تنها صادرات کنسانتره سنگ آهن مشمول پرداخت عوارض است و این عوارض شامل سنگ‌آهن دانه‌بندی نمی‌شود.

در جلسه دیروز بین انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گمرک، سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت توافق شد تا ساعت ۱۲ امروز بخش نامه مربوط به اخذ عوارض ۴۰ درصدی از صادرات سنگ آهن دانه بندی به صورت موقت لغو شود.

عمده صادرات سنگ‌آهن کشور را صادرات سنگ‌آهن دانه‌بندی تشکیل می‌دهد. براساس آمارهای منتشر شده هم‌اکنون تولید داخلی سنگ‌آهن دانه‌بندی به ۲۶ میلیون تن می‌رسد که نیاز به این نوع سنگ‌آهن در داخل براساس فرایند تولید فولاد حداکثر شش میلیون تن در سال است.

پیشتر اعلام شده بود که شش کشتی بارگیری شده، چهار کشتی در حال بارگیری و ۱۲ کشتی حمل سنگ‌آهن در مسیر دریایی به سمت بندر شهید رجایی در شوک بخشنامه جدید گمرک مبنی بر اخذ عوارض ۴۰ درصدی از صادرات سنگ‌آهن دانه‌بندی بلاتکلیف مانده‌اند.

دلیل توقف چند روزه صادرات سنگ آهن از زبان رئیس گمرک

رییس کل گمرک از ارزش گذاری و محاسبه یکسان قیمت و عوارض کالاها در تمامی گمرک‌ها خبر داد.

عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: هیچ تفاوتی در قیمت‌گذاری کالا در گمرک‌ها نیست و تمام کالاها با ارز مبادلاتی ۲۴۵۰ تومانی ارزش گذاری می‌شوند.

وی درباره بخش‌نامه عوارض صادرات سنگ آهن توضیح داد: ۲۵ آذر سال گذشته بخش نامه وضع عوارض ۴۰درصدی روی صادرات سنگ آهن در سایت گمرک برای اطلاع رسانی قرار گرفت. این بخش نامه به عنوان محدودیت‌های صادراتی شناخته می‌شود.

رییس کل گمرک ادامه داد: تفسیری که گمرک از این بخشنامه در مورد سنگ آهن کرده بود به این ترتیب بود که سنگ دانه نیز مشمول بخشنامه می‌شود اما سازمان توسعه تجارت اعلام کرد سنگ دانه جزو بخش نامه به حساب نمی‌آید.

معمارنژاد تصریح کرد: به دلیل این تفاوت تفسیر مشکلاتی در ۱۰ تا یک ماه گذشته برای صادرکنندگان به وجود آمد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سازمان توسعه تجارت و صادرکنندگان در حال مذاکره هستند تا به یک نتیجه برسند و باید سازمان توسعه تجارت به طور شفاف به ما اعلام کند که آیا سنگ دانه جزو بخش نامه قرار می‌گیرد یا نه.

به گزارش ایسنا، در تازه ترین اظهارنظر دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن گفته که طبق توافقات انجام شده قرار است تا ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه (امروز) بخشنامه مربوط به دریافت عوارض ۴۰ درصدی از صادرات سنگ‌آهن لغو شود.

محمد حبیبی توضیح داده که در جلسه دیروز انجمن با نمایندگان گمرک، سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت توافق شد تا ساعت ۱۲ امروز بخشنامه مربوط به اخذ عوارض ۴۰ درصدی از صادرات سنگ‌آهن دانه‌بندی به صورت موقت لغو شود.

به گفته وی قرار است نقشه راهی با توافق بین ذی‌نفعان در زمینه صادرات سنگ‌آهن تدوین شود.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.