نرم افزارحسابداری صدگان

سهم شهرداری‌های کشور ازماليات ارزش افزوده

0 745

حسابداراپ

معاون سابق شهرداری تهران با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شده که ۵۰ درصد سهم شهرداری‌ تهران از درآمدهای ثابت‌شان به حساب سایر شهرها (از محل مالیات بر ارزش افزوده سهم تهران) واریز شود، گفت: با این کار درآمدهای پایدار شهر در حال نابودی است.

 

سید مناف هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با بیان اینکه در قانون آمده بود که سهم شهرداری‌ها در مالیات بر ارزش افزوده ۳ و سهم دولت ۵ تا پایان احکام برنامه پنجم(تا ۲ سال آینده)باشد، گفت: این در حالی است که امسال سهم شهرداری‌های کشور ۲.۴ شده است.

 

وی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شده که ۵۰ درصد سهم شهرداری‌ها از درآمدهای ثابت‌شان به حساب سایر شهرها واریز شود، گفت: با این کار درآمدهای پایدار شهر در حال نابودی است.

 

پندار سیستم

معاون سابق برنامه‌ریزی شهرداری تهران اضافه کرد: این موضوع که عوارضی که مردم تهران پرداخت می‌کنند ۵۰ درصد آن به سایر شهرها داده شود تصویب شده و همین موضوع به ضرر مردم است.

 

به گفته هاشمی اگر سایر شهرها مشکل دارند دولت باید به آنها کمک کند نه اینکه پول مردم تهران در آنجا هزینه شود.

 

این کارشناس مسائل شهری توضیحات بیشتری در این باره داد و گفت: بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق در بودجه سال ۹۲ که چند روز پیش تصویب شده ۵۰ درصد عوارض موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مردم شهر تهران کاهش یافته است و به حساب سایر شهرداری‌های کشور واریز می‌شود.

 

این کاندید دور چهارم شورای شهر اضافه کرد: این موضوع مغایر قانون شهرداری‌ها و مغایر احکام برنامه پنجم است و نباید این امر رخ دهد و نمایندگان مجلس باید این موضوع را پیگیری تا توسعه کلان شهر تهران دچار مشکل نشود.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.