- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سهامداران در فصل مجامع هوشیار باشند

سهامداران باید قبل از حضور در مجامع شرکت ها به بررسی کامل صورت های مالی حسابرسی شده، گزارش فعالیت هیأت مدیره، برنامه زمان بندی تقسیم سود و سایر اطلاعاتی که در سایت کدال [1] منتشر شده است ، بپردازند.


رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس و اوراق بهادار به سهامداران  توصیه کرد در فصل مجامع  به دقت سایت کدال را بررسی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، علی بیک زاده در خصوص رفتار سهامداران در فصل  مجامع اظهار داشت: سهامداران باید قبل از حضور درمجامع شرکت ها به بررسی کامل صورت های مالی حسابرسی شده، گزارش فعالیت هیأت مدیره و برنامه زمان بندی تقسیم سود و سایر اطلاعاتی که در سایت کدال منتشر شده، بپردازند و نسبت به حداکثر سود قابل تقسیم بر اساس بندهای گزارش حسابرس و بررسی رویه سالهای گذشته شرکت توجه کافی داشته باشند.


وی گفت :  به هر حال وقتی سهامداران در مجمع حاضر می شوند نسبت به تقسیم سود انتطاری دارند که ممکن است با استراتژی و فعالیت شرکت متفاوت باشد به همین دلیل باید بررسی کامل انجام دهند و سوالات و ابهاماتی که در خصوص صورت های مالی دارند در مجمع مطرح کنند تا بتوانند به راحتی در مورد فروش یا نگهداری سهم تصمیم گیری کنند.

رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی با تأکید بر همکاری سهامداران با شرکت ها در مجمع افزود : سهامداران بر تقسیم سود شرکت هایی که طرح توسعه داشته و فرصت های سرمایه گذاری را دنبال می کنند، پافشاری نکنند تا شرکت منابع لازم را برای اجرای طرح ها در دست داشته باشد.


بیک زاده با اشاره به عرضه های اولیه پیش رو در فرابورس بیان داشت: بحث عرضه اولیه چند شرکت در هیأت پذیرش، به میان آمده است که این هیأت در حال بررسی وضعیت شرکت هایی از قبیل پتروشیمی جم و غدیر است که پس از درج در فرابورس، اطلاع رسانی لازم انجام  خواهد شد.

وی در باره نمادهای متوقف فرابورس اعلام داشت: نمادهای متوقف مهم در فرابورس، بیمه دی و پالایشگاه لاوان هستند که مکاتبات متعددی با این شرکت ها انجام شده است تا با ارائه اطلاعات، این دو نماد نیز در حداقل زمان ممکن بازگشایی شوند.

 

بیک زاده توصیه اکید به سهامداران درخصوص بررسی کامل اطلاعات شرکت ها تصریح کرد: مجدد تأکید می کنم که سهامداران با بررسی کامل اطلاعات شرکت نسبت به خرید و فروش اقدام کنند و تحت تأثیر شایعات و جو بازار قرار نگیرند.

وی متذکر شد: متاسفانه این دیدگاه در برخی سهامداران رایج است که وقتی صف فروش برای سهمی تشکیل می شود ، همه برای فروش اقدام می کننند و وقتی صف خرید ایجاد می شود به همین شکل سعی کنند تا سهم مورد نظر را خریداری کنند اما در این میان، سهامداری برنده است که با استفاده از تحلیلگران با تجربه و بر اساس منطق اقدام به خرید و فروش کنند.