- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت به ۷۲میلیون ریال افزایش یافت

سخنگوي كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي گفت : سقف معافيت مالياتي كاركنان دولت با تصويب بند ۳۷ لايحه بودجه ۱۳۹۲ كل كشور [1] بر اساس قانون به ۷۲ ميليون ريال افزايش يافت .

 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، جعفر قادری روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون در رسیدگی به لایحه بودجه سال جاری افزود:با توجه به این که میزان افزایش حقوق کارکنان دولت هنوز تصویب نشده این مبلغ بر اساس افزایش حقوق ۲۰ درصدی تعریف شده است و در صورتی که در بررسی بخش های هزینه ای، میزان افزایش حقوق کارمندان ۲۵ درصد باشد، سقف معافیت ها نیز افزایش می یابد.

 

 وی با یادآوری حذف بند ماده ۳۹ لایحه بودجه ۹۲ یادآور شد: این بند درباره بازگرداندن ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات بود که در این کمیسیون حذف شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: دولت در این بند تکلیف کرده بود ارز به نرخ مبادله ای بازگردد و در اختیار دولت قرار گیرد.


قادری همچنین از حذف بند ۳۴ این لایحه خبر داد و خاطرنشان کرد: این بند درباره بدهی های غیر جاری واحدهای تولیدی به بانک ها و موسسات مالی دارای مجوز بود.

وی به تصویب بند ۳۵ لایحه بودجه ۹۲ اشاره کرد و گفت: بر اساس این بند واریز مالیات و سود سهام متعلق به شرکت های دولتی به صورت یک دوازدهم و بر اساس ماده ۴۴ قانون محاسبات عمومی کشور محاسبه می شود.


سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس درمورد تصویب بند ۳۶ این لایحه خاطرنشان کرد: بر اساس این بند افزایش سرمایه بنگاه های اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی از شمول مالیات معاف است.

قادری در تشریح این بند افزود: بانک ها و شرکت ها اگر در فاصله ۵ساله بخواهند سرمایه خود را تجدید و ارزیابی به روز رسانی کنند این مساله به عنوان درآمد تلقی شده و مالیات به آن تعلق نمی گیرد.


وی درمورد تصویب بند ۴۲ این لایحه نیز یادآور شد: تمام درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات شرکت های دولتی به استثنای بانک ها و بیمه های غیر دولتی باید به حساب های معرفی شده توسط خزانه واریز شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس افزود: با تصویب این کمیسیون ، اگر افراد قبوض جریمه های راهنمایی و رانندگی تا پایان سال ۹۰ را پرداخت کنند، جریمه دیرکرد آنها حذف خواهد شد اما اگر کسی جریمه های سال ۹۱ را پرداخت نکرده باشد جریمه دیرکرد دریافت می شود.


قادری همچنین گفت: کمیسیون تلفیق مجلس با تصویب بند ۶۷ لایحه بودجه ۹۲ بانک مرکزی را مکلف کرد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به ۱۰۰ هزار نفر از خانواده شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برای تسهیلات خرید یا ساخت مسکن اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس بند ۶۹ لایحه پیشنهادی دولت، تحصیل ایثارگران در دانشگاه های دولتی رایگان است و در دانشگاه های غیردولتی هزینه را دستگاه های ذیربط پرداخت می کنند که با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری هم به مشمول این بند می شوند.


سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: با تصویب بند دیگری از لایحه پیشنهادی دولت به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد سراسر کشور تسهیلاتی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان از محل وجوه قرض الحسنه بانک ها پرداخت می شود.

قادری ادامه داد: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، هزینه انشعاب و مصرف آب، برق و گاز حوزه های علمیه ۱۰۰درصد رایگان می شود و ۷۰ درصد مصرف آب، برق و گاز نیز برای حسینیه ها، مساجد، دارالقرآن ها و اماکن دینی و اقلیت های مذهبی رایگان خواهد بود.