نرم افزارحسابداری صدگان

زمان رسیدگی به مالیات بر ارث کوتاه می شود

0 653

حسابداراپ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی ماده مربوط به مالیات بر ارث از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در جلسه این کمیسیون، از موافقت اعضا با عضویت نماینده بناب در این کمیسیون خبر داد.


محمد علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در مورد موضوعات مطرح‌شده در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار داشت: در این جلسه موضوع لایحه‌ اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی، نماینده اتاق بازرگانی و دیوان محاسبات مورد بررسی قرار گرفت.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در جلسه درباره ماده ۲ پیشنهادی این لایحه با موضوع مالیات بر ارث مباحث مختلفی شد و نظرات کارشناسی متفاوتی در این زمینه مطرح شد.

وی گفت: مسئولان سازمان امور مالیاتی مدعی هستند این ماده از لایحه کمک می‌کند تکلیف مالیات ارث و وراث سریع‌تر مشخص شود و فرآیند آن کوتاه‌تر شود.

پندار سیستم


علیپور اضافه کرد: اگرچه مالیات بر ارث تنها نیم درصد کل درآمدهای مالیاتی کشور را تشکیل می‌دهد اما به دلیل دارا بودن ابعاد فقهی و حقوقی آن مورد توجه است.

وی گفت: بررسی این ماده منجر به رای گیری نشد و مقرر شد پس از بررسی مرکز پژوهشهای مجلس در این باره در کمیسیون تصمیم‌گیری شود.


 این نماینده مجلس تصریح کرد: دستور کار بعدی جلسه امروز  موضوع بررسی تقاضای عضویت محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در کمیسیون اقتصادی مجلس بود که با نظر موافق اکثریت اعضا به تصویب رسید.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.