نرم افزارحسابداری صدگان

رشد شاخص ها ادامه می یابد.

0 700

حسابداراپ

این روند و رکوردزنی‌ها با شدت بیشتری در سال حماسه سیاسی و اقتصادی هم ادامه دارد و شاخص بورس بیش از شش هزار واحد رشد کرده است.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پذیرش شرکت‌های جدید در بورس و فرابورس، ورود ابزار‌های جدید به بازار سرمایه، افزایش سودآوری شرکت‌ها با افزایش نرخ ارز و راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای، افزایش بورس را درپی خواهد داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، علی صالح آبادی با اشاره به اینکه بازار سرمایه در سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی با ۱۱ رکورد یک دوره طلایی ثبت کرده است گفت : این روند و رکوردزنی‌ها با شدت بیشتری در سال حماسه سیاسی و اقتصادی هم ادامه دارد و شاخص بورس بیش از شش هزار واحد رشد کرده است.

 

بالا‌ترین مقام نظارتی در بازار سرمایه با بیان اینکه امسال تاکنون تالار شیشه‌ای بازدهی ۱۷ درصدی برای سهامداران داشته است ، گفت : یکی از مهم‌ترین عوامل در بررسی وضع بازار سرمایه ، عوامل اقتصادی و شرایط حاکم بر بنگاه‌های اقتصادی است که در بورس حضور دارد و بیشتر از بحث روانی و نرخ تورم ، تحقق پیش‌بینی‌های شرکت‌ها نسبت به عملکردها مهم است و با ادامه روند تحقق پیش‌بینی‌ها شرایط بازار به همین صورت ادامه خواهد داشت ( رشد شاخص ها و بازدهی).

 

صالح آبادی با بیان اینکه همه رشد شاخص ها متکی به افزایش نرخ تورم نیست تاکید کرد: اگر قیمت‌های جهانی همچنان در مدار افزایشی باشد در افزایش بازدهی بورس ایران هم موثر خواهد بود و افزایش تولیدات شرکت‌های بورسی هم باید مورد توجه باشد.

 

پندار سیستم

وی اظهار داشت : افزایش ظرفیت تولید و طرح‌های توسعه‌ای شرکت ها سبب افزایش سودآوری شرکت‌ها می شود.

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران همچنین از برنامه انتشار اوراق جدیدی با نام اوراق خزانه اسلامی خبر داد و گفت: مانند کشور‌های پیشرفته که خزانه‌داری ها اوراق منتشر و از بازار سرمایه تأمین منابع می‌کنند، در کشور ما نیز خزانه‌داری کل ، اوراق خزانه اسلامی منتشر کند تا طلب پیمانکاران طرف قرارداد با دولت را پرداخت کند که این موضوع تأثیر مثبتی در بورس دارد که البته در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی قابل تحقق است.

 

صالح آبادی درباره برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه گفت: استقبال ها نشان داد که بازار سرمایه ایران در سطح منطقه موفقیت های خوبی دارد.

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مقایسه وضع سهام داری در بازار سرمایه ایران و کشورهای همجوار گفت: ترکیه با ۷۵ میلیون نفر جمعیت حدود یک میلیون سهامدار دارد و پاکستان با حدود ۱۸۰ میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ هزار نفر سهامدار دارد اما در ایران به ۶.۵ میلیون سهامدار می رسد.

 

وی گفت : در ایران بازار سرمایه توسعه یافته است و می تواند بازهم توسعه یابد و برای آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم بازار سرمایه و ایجاد تجربه خرید و فروش، فضای مجازی ایجاد شده است که مردم با قیمت های واقعی در این فضای مجازی خرید و فروش کنند و سود و زیان را تجربه می کنند.

 

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اخیرا قیمت طلا در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافته و بازار ارز به ثبات رسیده است، بنابراین سرمایه گذاری در این حوزه ها توجیه لازم را ندارد و سرمایه گذاران به سمت بازارهای سرمایه حرکت می کنند که مثبت است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.