نرم افزارحسابداری صدگان

دیوان عدالت وزارت کار را به پاسخگویی ملزم کرد

0 650

حسابداراپ

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران از ارسال دادخواست شکایت کارگران به وزارت کار از سوی دیوان عدالت خبر داد.


حسین حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: در پی مراجعه حضوری به دیوان عدالت و پیگیری آخرین وضعیت شکایت کانون در خصوص دستمزد سال ۹۲ کارگران، هیات عمومی دیوان عدالت اعلام کرد که دادخواست ما به جهت تبادل اطلاعات و پاسخگویی به وزارت کار ارسال شده است.


وی افزود: روال کار رسیدگی پرونده در دیوان عدالت به این شکل است که دادخواست شاکی به طرف شکایت ارسال می‌شود و باید در مقام دفاع پاسخ داده شود که پس از دریافت دفاعیه و نظر وزارت کار، پرونده مجددا به هیات عمومی دیوان رفته و وارد مرحله رسیدگی می شود.

پندار سیستم

  به گفته حبیبی وزارت کار یک ماه مهلت دارد که پاسخ دیوان را بدهد و دفاع لازم را به عمل آورد.


به گزارش ایسنا، در آخرین جلسه شورای عالی کار که اسفندماه سال گذشته تشکیل شد، پس از ماه‌ها بحث و بررسی در خصوص تعیین دستمزد سال ۹۲ کارگران، افزایش ۲۵ درصدی دستمزد به تصویب رسید و پایه حقوق کارگران از ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومان مصوب سال ۹۰ به رقم ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومان افزایش یافت اما این مصوبه با توجه به تورم و کاهش قدرت خرید کارگران، موج انتقاد جامعه کارگری را به دنبال داشت تا آنجا که کانون‌های شوراهای اسلامی کار در برخی استان‌ها به این امر اعتراض کردند.


در همین راستا کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران به نشانه اعتراض به این تصمیم، شکوائیه‌ای تنظیم و موضوع اعتراض خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کردند که پرونده مطروحه در دیوان عدالت اعلام وصول شد و به ثبت رسید.


در حال حاضر هیات عمومی دیوان عدالت با پذیرش دادخواست، پرونده را جهت پاسخگویی به شکایت مطروحه به وزارت کار ارسال کرده است و وزارت کار یک ماه فرصت دارد تا در مقام دفاع از خود توضیحات لازم را ارائه دهد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.