نرم افزارحسابداری صدگان

داشتن بیش از یک شغل در دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد.

0 597

حسابداراپ

طرح ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد که بر این اساس داشتن بیش از یک شغل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ۸/۷/۱۳۸۶ و موسسات و شرکت های وابسته به آنها ممنوع است.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک نفر را بررسی و اصلاح کردند که بر این اساس منتخبین اصلی شوراهای اسلامی شهرهای بیش از یکصد هزار نفر چنانچه شاغل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری باشند می توانند به صورت مامور به خدمت در طول دوره عضویت در شورای شهر خدمت نمایند. در این صورت حقوق و مزایای فرد مامور از طریق شهرداری مربوط و از محل اعتبارات شوراهای شهر پرداخت می گردد.

 

همچنین نمایندگی مجلس شورای اسلامی، وکالت دادگستری، تصدی دفاتر اسناد رسمی فمشاوره حقوقی و مدیریت عامل یا عضویت در هیات مدیره انواع شرکت های خصوصی به جز شرکت های تعاونی ادارات و موسسات برای مدیران، اعضا و کارکنان دستگاه های فوق ممنوع است و دریافت هر گونه وجهی و تحت هر عنوان بابت عضویت یا شرکت در جلسه هیات مدیره ها و شوراهای شهر ممنوع و مشمول مجازات های مصرح در این قانون می باشد.

 

همچنین چنانچه عضو، مامور به خدمت نشود دستگاه مبدا می تواند حداکثر هفته‌ای دو روز با ماموریت وی موافقت نماید. در این صورت حقوق و مزایای وی از طرف دستگاه اجرایی مربوطه پرداخت و بابت حضور در شورا هیچگونه وجهی دریافت نخواهد کرد.

 

پندار سیستم

گفتنی است محمدرضا نایینی طباطبایی در مخالفت و میرقسمت موسوی اصل در موافقت با این طرح صحبت کردند که در نهایت این طرح از مجموع ۲۲۴ رای ماخوذه با ۱۵۰ رای موافقّ ۱۵ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع تصویب شد.


تدریس در دانشگاه‌ها مصداق شغل نیست

نمایندگان مصوب کردند که تدریس و پژوهش در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی مصداق شغل محسوب نمی شود.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک میلیون شغل، ماده ۲ آن را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

 

نمایندگان با ۱۳۵ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع مصوب کردند که تدریس و پژوهش در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی دارای مجوز از شمول این قانون مستثنی است.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.