- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

۵۲۰۰ تومان حق بیمه برای متر مربع مسکن مهر و مالیات ۳۰۰ هزار تومان

 میزان حق بیمه پیمانکاری و کارگاهی واحدهای احداثی مسکن مهر به ازای هر متر مربع مبلغ ۵۲ هزار ریال تعیین شده است و برای ساخت ۱۰۰ متر مربع ۳۰۰ هزار تومان مالیات گرفته می‌شود.


به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: به دنبال اعتراض و درخواست پیمانکاران و شرکتهای تعاونی مسکن مهر استان اصفهان، مشکل بیمه و مالیات شرکتهای مسکن مهر این استان حل شد.


وی افزود: با توجه به بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برای قراردادهای پیمانکاران با شرکت تعاونی مسکن مهر معافیت مالیاتی و بیمه ساختمان باید طبق مصوبه هیات دولت عمل شود و دریافت مبالغ بیش از این مصوبه ابلاغی تخلف است.


نیکزاد با اشاره به اینکه این مصوبه به جز استان اصفهان در سراسر کشور اجرا شده است، گفت: امروز در تماس تلفنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی استان این موضوع مطرح و پیگیری شد.


نیکزاد گفت: سازندگان واحدهای احداثی و پیمانکاری فرعی در قالب طرح مسکن مهر به جز حق بیمه موضوع این بند مشمول پرداخت حق بیمه دیگری نخواهند بود.


وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: سازندگان مسکن مهر که در قالب تفاهم نامه سه جانبه مسکن مهر اقدام به ساخت مسکن مهر می‌نمایند، مشمول مالیات موضوع ماده (۱۰۴) قانون مالیاتهای مستقیم [1] نمی باشند.


نیکزاد گفت: با توجه به بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برای قراردادهای پیمانکاران با شرکت تعاونی مسکن مهر معافیت مالیاتی و بیمه ساختمان باید طبق مصوبه هیات دولت عمل شود و دریافت مبالغ بیش از این مصوبه ابلاغی تخلف است.