- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

جزئیات نامه‌نگاری کارگران با وزیر کار/ زمان نشست ویژه افزایش حق مسکن

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران از جزئیات نامه نگاری با وزیر تعاون، کار و رفاه درباره برگزاری نشست فوق العاده شوای عالی کار برای تعیین حق مسکن و بن نقدی جدید کارگران خبر داد و گفت: در دیدار کوتاهی که با وزیر کار داشتم، وی وعده داد که این نشست تا قبل از اتمام اردیبهشت و در روزهای آینده برگزار شود.

 

غلامرضا عباسی در گفتگو با مهر از نامه نگاری نمایندگان کارگری کشور با وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه برگزاری نشست فوق العاده شورای عالی کار خبر داد و گفت: این نامه امروز یکشنبه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می شود.

 

دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: این نامه مورد حمایت سایر گروه های کارگری کشور نیز است و آنها نیز خواهان برگزاری نشست ویژه شورای عالی کار درباره تعیین حق مسکن و بن نقدی جدید مشمولان قانون کار هستند.

 

عباسی ادامه داد: مضمون اصلی نامه ارسالی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که از وی درخواست کرده ایم تا جلسه ویژه شورای عالی کار برای تصمیم گیری درباره افزایش حق مسکن و حق بن نقدی امسال را به عنوان رئیس شورای عالی کار برگزار نماید.

 

این مقام مسئول کارگری کشور بیان داشت: همچنین مطرح شده است که با توجه به تصمیم نشست پایان اسفندماه سال گذشته شورای عالی کار درباره برگزاری جلسه ای جداگانه برای افزایش حق مسکن و حق بن نقدی امسال کارگران، این جلسه باید در فروردین ماه برگزار می شد.

 

وی خاطر نشان کرد: از سویی تاکید رئیس جمهور در روز کارگر امسال (۱۱ اردیبهشت ماه) را به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری کرده ایم که خواستار سرعت بخشیدن رسیدگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خواسته های روز جامعه کارگری از جمله افزایش حق مسکن و بن نقدی شده بود.

 

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: البته در روز گذشته دیدار حضوری کوتاهی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتم و در آنجا یکی از موضوعاتی که مطرح شد برگزاری نشست شورای عالی کار بود.

 

به گفته عباسی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول داد که تا قبل از اتمام اردیبهشت ماه این جلسه را برگزار خواهد کرد. البته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع نیز اشاره کرد که در فرودین ماه و تا روزهای قبل درگیر مسائل مربوط به اخذ رای اعتماد از مجلس برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

 

به گزارش مهر، آخرین حق مسکنی که برای کارگران در نظر گرفته شده است مربوط به ۷ سال قبل است که در آن زمان برای هر ماه مبلغ ۱۰ هزارتومان در نظر گرفته شده بود. با این حال، هرگونه تغییر در مبلغ یادشده باید با نظر دولت و هیئت وزیران انجام شود که با وجود تاکید احمدی نژاد برای برگزاری نشست ویژه شورای عالی کار، انتظار می رود دولت آماده ارائه مصوبه افزایش جدید درباره حق مسکن کارگران و مشمولان قانون کار است.

 

درباره حق بن نقدی نیز آخرین رقم تعیین شده برای هر ماه رقم ۳۵ هزارتومان است که در پایان سال ۹۰ از سوی شورای عالی کار برای اجرا در سال ۹۱ در نظر گرفته شده بود. در پایان اسفندماه سال گذشته اعلام شد که این رقم در سال جاری تغییری نخواهد داشت، اما بنا به اظهارات مقامات کارگری، رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ انتظار می رود شورای عالی کار در روزهای آینده برای این منظور نیز افزایش دوباره ای را در نظر گرفته و تصویب کند.