نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات بازگشایی توافقی نمادها

0 614

حسابداراپ

شرکت‌هایی که با الزام ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه در بازار پایه معامله می شوند، همچنین شرکت‌هایی که لیست آن‌ها توسط سازمان بورس اوراق بهادار اعلام شده و سهام شرکت‌های بورس و سپرده‌گذاری‌ها در هر زمان و با هر سطح افشای اطلاعات معاملات آنها در قالب توافقی قابل انجام است.


امیر هامونی از روش جدید بازگشایی نماد‌های متوقف پرده برداری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، مدیرعامل فرابورس در خصوص روش جدید بازگشایی نمادها اظهار داشت: در این روش دارنده سهامی که نماد آن در بازار پایه وجود دارد، می‌تواند سهم خود را در بازار عرضه کند.


پندار سیستم

وی در این خصوص افزود: شرکت‌هایی که با الزام ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه به در بازار پایه معامله می شوند، همچنین شرکت‌هایی که لیست آن‌ها توسط سازمان بورس اوراق بهادار اعلام شده و سهام شرکت‌های بورس و سپرده‌گذاری‌ها در هر زمان و با هر سطح افشای اطلاعات معاملات آنها در قالب توافقی قابل انجام است.


هامونی اضافه کرد: در این بین، جرم شرکت‌هایی که از ارائه اطلاعات خودداری می کنند به قوت خود باقی است، در حالی که، هدف سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب این مصوبه این بود که نباید جرم مدیر را به پای سهامدار گذاشت و تنبیه مدیر نباید منجر به تنبیه و یا متضرر شدن سهامدار شود.


وی در مورد شفافیت معاملات توافقی گفت : با توجه به اینکه اطلاعات مشخصی در مورد وضعیت سهام مورد معامله وجود ندارد، شفافیت اطلاعات زیاد نیست و به همین دلیل روش معاملات توافقی انتخاب شده که خریدار و فروشنده قبل از انجام معامله با هم توافق می‌کنند و همچنین امکان ثبت معامله در سیستم وجود داشته باشد.


هامونی ادامه داد: این امکان فراهم می‌شود که سرمایه‌گذاران نهادی بتوانند اقدام به جمع‌آوری سهم و یا بازارگردانی کنند که این کار می‌تواند به انجام هر چه بهتر معاملات کمک کند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.