نرم افزارحسابداری صدگان

تورم کنونی را هیچ نرخ سودبانکی جبران نمی کند.

0 716

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به افزایش نرخ سود بانکی گفت: شرایط تورمی فعلی در اقتصاد کشور را هیچ نرخ سود بانکی نمی تواند جبران کند.

 

غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره اصرار رییس کل بانک مرکزی بر افزایش نرخ سود بانکی اظهارداشت: نمی دانم چرا آقای بهمنی پیش از تصمیم گیری، یک موضوع را مطرح و رسانه ای می کند و این  برای بازار مضر است و بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: رییس کل بانک مرکزی باید توجیهاتش درباره نرخ سود بانکی را به شورای پول و اعتبار ارایه کند.

پندار سیستم

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس اظهارداشت: نقدینگی موجود در جامعه ناشی از یک جریان پولی بین بانک مرکزی و دولت است و این ربطی به اقتصاد واقعی جامعه ندارد که بانک مرکزی بخواهد از طریق افزایش نرخ سودبانکی آن را جبران کند.

وی با تاکید بر این که بانک مرکزی به جای افزایش نرخ سود بانکی اول رابطه اش با دولت را به درستی تنظیم کند، گفت: سیستم بانکی را نمی توان از دو طرف یعنی با رشد تورم و افزایش نرخ سود بانکی تحت فشار قرار داد و فکر می کنم برای کنترل و حفظ نرخ سود بانکی بهتر است که نرخ تورم را کاهش داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با تاکید برلزوم کاهش میزان تورم به جای افزایش نرخ سودبانکی، افزود: شرایط تورمی فعلی در اقتصاد کشور را هیچ نرخ سود بانکی نمی تواند جبران کند.

تاجگردون  تاکید کرد: بانک مرکزی باید ابزارهای کنترل نرخ تورم را به درستی و در زمان خود استفاده کند و من معتقدم در شرایط فعلی افزایش نرخ سود بانکی ابزار خوبی نبوده و به مصلحت نیست.

گفتنی است چندی پیش رییس کل بانک مرکزی اعتراض خود را نسبت به پایین بودن نرخ سود بانکی اعلام کرد و گفت برای جمع آوری نقدینگی بهتر است از افزایش نرخ سود بانکی استفاده کرد اما برخی تحلیل گران معتقدند که برای جبران نقدینگی و کنترل تورم بهتر است ازابزارهای دیگر استفاده کرد چرا که افزایش نرخ سود ممکن است در کنترل نقدینگی موثر باشد اما از سوی دیگر هزینه های تولید را افزایش داده و باز تورم ایجاد می شود.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.