نرم افزارحسابداری صدگان

تحقق ۱۰۵ درصدی مالیات ارزش افزوده در سال ۹۱

0 666

حسابداراپ

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی از تحقق ۱۰۵ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۱ خبر داد.


علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد عملکرد مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۱ گفت: تا پایان سال گذشته ۱۰۵ درصد از تکلیف قانونی مالیات بر ارزش افزوده محقق و وصول شد که البته از نظر رشد نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: افزایش ۵۰ درصدی وصول مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۱ نسبت به سال قبل به خاطر بحث نرخ تورم و افزایش نرخ مالیات از ۴ به ۵ درصد و همچنین تکمیل حلقه مشمولان مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان ۹۱ که در فروردین سال جاری دریافت شد، نسبت به آخرین دوره سال قبل یعنی پاییز ۹۱ از رشدی معادل ۵ درصد برخوردار بوده و از نظر مبلغ دریافتی ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طاری‌بخش در مورد عدد و رقم دریافت مالیات بر ارزش افزوده گفت: مهم نرخ‌های رشد است که رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل و دوره‌های قبل داشته است.

وی در مورد مالیات سکه‌های پیش‌فروش گفت: بر اساس قانون، در زمان تحویل سکه به مشتری که معامله قطعی می‌شود، مالیات بر ارزش افزوده گرفته می‌شود که بر این اساس، برای سکه‌های تحویلی در سال ۹۱ با نرخ ۵ درصد مالیات پرداخت شده است و سکه‌هایی که در سال جدید به مشتریان تحویل داده می‌شود، مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۶درصد جاری در سال ۹۲ اخذ می‌شود.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.