نرم افزارحسابداری صدگان

اخطار قانون اساسی توکلی به فروش هلدینگ خلیج فارس

0 684

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: اصل ۵۵ قانون اساسی الزام می کند همه احکامی که ایجاد می شود ارقام آن نیز مشخص شود، لذا این بند از لایحه بودجه برای تعیین میزان فروش سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

 

به گزارشالف، احمد توکلی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۵۵ قانون اساسی در واکنش به فروش حداقل ۵۰ درصد از سهام شرکت مادرتخصصی (هلدینگ خلیج فارس)، گفت: در این اصل الزام شده است که همه احکامی که ایجاد می شود ارقام آن نیز مشخص شود. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ضمناً رقمی در اینجا پذیرفته نمی شود، زیرا این بند توسط کمیسیون تلفیق تصویب نشده است.

پندار سیستم

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: اگر این ۵۰ درصد فروش سهام اضافه شود، بدان معناست که ما نرخ را در بازار تعیین می کنیم، در حالی که بازار باید نرخ را تعیین کند، لذا در صورت وارد دانستن اخطار این بند به کمیسیون ارجاع داده شود. دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: کمیسیون نظر خود را بعداً به این جزء اضافه کند.

 

براساس جزء ۱۴ بند ۱۳ لایحه بودجه دولت مکلف است حداقل پنجاه درصد(۵۰%) از سهام شرکت مادرتخصصی(هُلدینگ) خلیج فارس (پتروشیمی‌ها) را به‌صورت نقدی به ‌فروش رسانده و منابع أخذ شده را به خزانه واریز نماید.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.