- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخذ مالیات از خانه‌های خالی راه مبارزه با دلالی نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اینکه دولت در امر مسکن نسبت به اقشار کم درآمد کم توجهی انجام داده است‌گفت:اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه نه‌تنها از دلال بازی و واسطه گری در بازار مسکن جلوگیری نمی‌کند بلکه محدود کردن معامله در امر مسکن را در پی خواهد داشت.

 

علی اکبر آقایی مغانجویی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت در امر مسکن نسبت به اقشار کم درآمد جامعه کم توجهی بسیاری انجام داده است، گفت: دولت در امر مسکن به دهک‌های یک و دو جامعه، بویژه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد توجه نکرده که این امر تاسف برانگیز است.

 

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پروژه مسکن مهر در کشور باید ادامه یابد، افزود: دولت فعلی و همچنین دولت آینده باید طرح مسکن مهر را ادامه داده و ظرفیت‌های آنرا افزایش دهند تا افراد بیشتری بتوانند صاحب خانه شوند.

 

وی با اشاره به این موضوع که اقشار اجاره نشین جامعه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: باید هرچه بیشتر به سمت تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن حرکت کرد که این امر باید در دولت آینده نیز ادامه یابد، چراکه آرامش بازار مسکن می‌تواند مرهمی بر روی زخم های اقشار کم درآمد و متوسط جامعه که فاقد مسکن هستند باشد.

 

آقایی مغانجویی در پاسخ به این پرسش که اقدام وزارت راه و شهرسازی برای گرفتن مالیات از خانه‌های خالی از سکنه را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: استفاده از مجازات و تعزیرات برای کسانی که املاک اضافی داشته و یا به سرمایه گذاری در این مورد پرداخته‌اند شیوه مناسب و کارسازی نخواهد بود.

 

رییس کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه نه‌تنها از دلال بازی و واسطه گری در بازار مسکن جلوگیری نمی‌کند بلکه محدود کردن معامله در امر مسکن را در پی خواهد داشت، لذا وزارت راه و شهرسازی بهتر است به جای اینگونه اعمال به تشویق ساخت و ساز مسکن روی آورد.