نرم افزارحسابداری صدگان

اختصاص نیم درصد از درآمد مشمول مالیات بانک‌ها برای کمک به مسکن محرومین

0 686

حسابداراپ

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در نشست امروز خود مصوب کرد تا نیم درصد از درآمد مشمول مالیات بانک‌ها که در حدود ۲۰ میلیارد تومان می‌شود برای کمک به مسکن محرومین در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

 

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص نتایج و محورهای جلسه امروز-یکشنبه ۱ اردیبهشت- کمیسیون تلفیق گفت:۴۳۰ میلیارد تومان مازاد بر دو درصد درآمد مربوط به تولید نفت که مربوط به استان‌های نفت خیز و کم تر توسعه یافته است اضافه شد.

 

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: افزایش تعرفه مربوط به بی‌سیم‌های اختصاصی که از سال ۴۵ تا به حال افزایش نداشت از دیگر موارد بررسی شده در جلسه امروز بود که این تعرفه‌ها از ۲۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان و ۲ هزار تومان به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

 

حاجی‌دلیگانی هم چنین تصریح کرد: هم‌چنین تصویب شد که نیم درصد از درآمد مشمول مالیات بانک‌ها که در حدود ۲۰ میلیارد تومان می‌شود برای کمک به مسکن محرومین در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

 

پندار سیستم

این عضو کمیسیون تلفیق تاکید کرد:‌هم‌چنین افزایش نرخ تعرفه طرح دعاوی حقوقی از ۳ هزار به ۱۰ هزار تومان و کیفری از ۵۰۰ به ۵۰۰۰ تومان در شوراهای حل اختلاف مورد تصویب قرار گرفت.

 

وی در مورد بررسی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به دلیل اینکه لازم بود مسئولین از دولت حضور داشته باشند به جلسه بعدی این کمیسیون موکول شد و در ادامه بندهای ماده واحده از حیث درآمدها مورد بررسی قرار گرفت..

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ماده ۱-۳ این بود که بحث اصلی پیرامون سهم شرکت ملی نفت از تولید یا صادرات نفت به چه میزان باشد که این مسئله در ماده ۲۲۹ قانون برنامه پنجم توسعه این بود که ۱۰ درصد از ارزش نفت و میعانات تولیدی به وزارت نفت برای توسعه میادین و سرمایه‌گذاری برای تولید خصوصا در میادین مشترک پرداخت شود، البته دولت این پیشنهاد را داده بود که ۱۴.۵ درصد از میزان درآمد نفت و میعانات صادراتی پرداخت شود.

 

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق نیز با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسید که در صورت پرداخت تنها سهم صادرات، صنعت نفت ضعیف می‌شود خصوصا در زمینه میادین مشترک زیرا کشورهای دیگر در این میادین کار و برداشت بیشتری انجام می‌دهند و پیشنهاد این بود که از تولید کل روزانه این سهم پرداخت شود، قرار شد که این مسئله در جلسه‌ای متشکل از کمیسیون انرژی، بودجه، اقتصاد و با حضور دولت، وزارت نفت و هم چنین مرکز پژوهش‌ها بررسی شود.

 

عضو کمیسیون تلفیق در خاتمه تصریح کرد: پیشنهاد مشخص این است که ۱۴.۵ درصد پرداختی به وزارت نفت را از کل تولید روزانه قرار دهیم اما آن قسمت از تولید روزانه را که در داخل کشور با قیمت ۴۰ درصد به فروش می‌رسانیم مازاد بر ۱۳۰۰۰۰۰ بشکه صادرات باشد و کسری مربوط به ۱۴.۵ درصد از مصرف داخلی از مصرف داخلی ۱۷۰۰۰۰۰ بشکه تامین شود.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.