نرم افزارحسابداری صدگان

اخبار و قوانين مالياتي حقوق سال ۱۳۹۲ (اين موضوع بروز رساني ميشود.)

7 1,187

حسابداراپ

باتوجه به اينكه موضوع ماليات حقوق يكي از مباحث مهم و قابل توجه عموم جامعه خصوصا كساني كه به هر نحو باحقوق و محاسبات آن سروكار دارند است ، لذا دراين پست و به ترتيب رويدادهاي واقع شده ، اخبار و قوانين مرتبط باآن به ترتيب تاريخ به استحضار مي رسد.

بدين شكل كه هرچه به انتهاي صفحه برويد موضوعات بروزتري مشاهده ميكنيد.

 


درآمد ماهانه تا ۷۰۰هزارتومان معاف از مالیات می‌شود.

با تصویب لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم ،  درآمد ماهانه ۷۰۰هزارتومان یا سالانه تا ۸،۴میلیون تومان از مالیات معاف می‌شود.

.

به گزارش خبرگزاری فارس در لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم، در مورد درآمد معاف از مالیات آمده است:

 ماده۱۱ . متن زیر جایگزین ماده (۸۴) می‌شود: «ماده ۸۴- تا میزان هشتاد و چهار میلیون ریال درآمد سالیانه مشمول مالیات حقوق از یک یا چند منبع از پرداخت مالیات حقوق معاف است. سازمان امور مالیاتی کشور موظف است، سقف معافیت مذکور را برای هر سال مطابق شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی شهری سال قبل اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و پس از تأیید وزیر امور اقتصادی و دارائی اعلام نماید.»

 

 

ادامه مطلب

 

 

   ۹۱/۱۱/۳۰


حقوق تا ۶۰۰ هزار تومان از مالیات معاف می‌شود.

بر اساس لایحه بودجه سال ۹۲ حقوق تا ۶۰۰ هزار تومان در سال آینده از مالیات معاف خواهد بود.

 بر اساس لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۵۲) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ( به معافیت مالیاتی حقوق) است برای سال ۱۳۹۲، مبلغ هفتاد و دو میلیون ریال در سال تعیین می‌شود.

ادامه مطلب

۹۱/۱۲/۱۴


سقف معافیت مالیاتی ۷۲ میلیون ریال در سال تعیین شد

سقف معافیت مالیاتی سال آینده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور ، ۷۲ میلیون ریال در سال تعیین شد .

.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از ایرنا، بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ که هفته گذشته از سوی دولت برای بررسی و تصویب در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، به منظور برقراری انضباط مالیاتی بیشتر ، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، اسامی مدیران مؤسسات و شرکت‌ هایی که دارای بدهی مالیاتی هستند، را به همراه مشخصات آنان به اداره ثبت شرکت ‌ها اعلام کند.

ادامه مطلب

   ۹۱/۱۲/۱۵


معافیت مالیاتی حقوق فروردین و اردیبهشت ۵۵۰ هزار تومان

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با بیان این که در دوماه ابتدایی سال ۹۲ ، مانند سال گذشته حقوق ماهانه تا ۵۵۰ هزار تومان از مالیات معاف خواهد بود، گفت: در صورت تصویب رقم پیشنهادی در لایحه بودجه ۹۲، معافیت حقوق ماهانه به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

ادامه مطلب

۹۲/۲/۲


سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت به ۷۲میلیون ریال افزایش یافت

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت : سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت با تصویب بند ۳۷ لایحه بودجه ۱۳۹۲ کل کشور بر اساس قانون به ۷۲ میلیون ریال افزایش یافت .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، جعفر قادری روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون در رسیدگی به لایحه بودجه سال جاری افزود:با توجه به این که میزان افزایش حقوق کارکنان دولت هنوز تصویب نشده این مبلغ بر اساس افزایش حقوق ۲۰ درصدی تعریف شده است و در صورتی که در بررسی بخش های هزینه ای، میزان افزایش حقوق کارمندان ۲۵ درصد باشد، سقف معافیت ها نیز افزایش می یابد.

 

 

ادامه مطلب

 

 

 ۹۲/۲/۱۰


بخشنامه ۹۴۲/۲۰۰ مورخ ۹۲/۱/۲۸(کسر معافیت حقوق به میزان سال ۱۳۹۱ از حقوق پرداختی در سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ به طور علی الحساب)

پندار سیستم

با عنایت به ماده واحده قانون سه دوازدهم بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، موضوع اجازه دریافت و پرداخت های دولت در ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۲ که در تاریخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و طی نامه شماره ۲۲۱ مورخ ۵/۱/۱۳۹۲ توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جهت اجرا ابلاغ گردیده است و نظر به اینکه لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور در مسیر فرآیند قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی قرار دارد، لذا مقرر می دارد:

ادامه مطلب

۹۲/۲/۱۱


سقف معافیت مالیاتی به بیش از ۸۳۰ هزار تومان در ماه افزایش یافت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش‌های درآمدی لایحه بودجه سال جاری سقف معافیت مالیاتی را به ۱۰۰ میلیون ریال در سال افزایش دادند.

 به گزارش خبرنگار پارمانی ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۵۲ قانون برنامه پنجم توسعه برای سال ۱۳۹۲ مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در سال تعیین می‌شود.

 

 

ادامه مطلب

 

 

 ۹۲/۲/۲۵


خلاصه معافیت حقوق کارکنان بخش غیردولتی از ۱۳۸۵ لغایت ۱۳۹۲ + جدول معافیت مالیاتی حقوق در سال ۱۳۹۲

جدول خلاصه معافیت های مالیات حقوق کار کنان بخش غیر دولتی

ادامه مطلب

۹۲/۲/۲۸


اعمال معافیت مالیاتی حقوق‌ زیر ۸۳۳ هزار تومان از خرداد

هم‌زمان با مصوبه اخیر مجلس مبنی بر افزایش سقف معافیت مالیاتی از ۶۰۰ هزار به ۸۳۳ هزار تومان، معاون سازمان مالیاتی گفت: از خردادماه تسویه‌حساب با کارفرمایان دراین‌خصوص انجام و مابه‌التفاوت دو ماه اول به حساب حقوق بگیران واریز می‌شود.

 ادامه مطلب

۹۲/۲/۲۹


مالیات اضافی به کارمندان بازپرداخت می‌شود.

مابه التفاوت مالیات اخذ شده از حقوق کارمندان مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در صورت تصویب نهایی لایحه بودجه سال ۹۲ به موقع و یا حتی در خرداد ماه سال جاری به حساب کارمندان واریز می‌شود.

بر اساس گزارش دریافتی ایلنا، «حسین وکیلی» معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت:

این بازپرداخت مابه التفاوت مالیاتی از زمان ابلاغ قانون بودجه سال ۹۲ لازم الاجرا است و سازمان امور مالیاتی براساس زمان ابلاغ این قانون اقدام به بازپرداخت مابه التفاوت مالیات فروردین و اردیبهشت ماه امسال به حساب حقوق بگیران خواهد کرد.

گفتنی است: سقف معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده برای کارمندان ۸۳۳ هزار تومان است.

۹۲/۲/۳۰

 


حجم معافیت مالیاتی از سرجمع درآمد مالیاتی کسر شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، با تأکید بر این که حجم معافیت مالیاتی کارکنان مصوبه مجلس در بودجه ۹۲، برای دولت مشکل ایجاد نمی کند، گفت: این میزان معافیت رقم چندان زیادی نیست.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا، در خصوص واکنش سازمان امور مالیاتی نسبت به مصوبه معافیت مالیاتی کارکنان اظهار داشت:‌لایحه ای که دولت به مجلس ارائه کرده بود، سطح معافیت مالیاتی را مشخص می کرد و خود دولت قصد افزایش حقوق کارکنان را داشت.

وی با تاکید بر اینکه مبنای این افزایش سطح تورم بوده است، گفت: معمولا وقتی که پیشنهادهای دارای پشتوانه کارشناسی پذیرفته نمی شود، پیشنهاداتی به صحن مجلس وارد می شود که شاید کارشناسی نشده باشد.

نماینده مردم شیراز در پاسخ به این سوال که اگر سازمان یا نهادی به این معافیت مالیاتی تن ندهد تکلیف چیست؟ اظهار کرد: معافیت مالیاتی شامل همه افراد می شود و به نوع رابطه کاری افراد که رسمی یا قراردادی و یا پروژه ای باشند مربوط نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به اینکه آنچه در لایحه آمده شامل کارکنان دولت است، گفت: این حمایت از کارمندانی است که حقوقشان پایین است و این معافیت شامل حال این قشر زحمت کش شده است.

وی افزود: در حال حاضر محدوده معافیت مالیاتی به ۸۳۳ هزار تومان رسیده است و این حداقل کاری بود که شامل حال تعدادی از کارمندان دولت می شد و من بعید می دانم که حجم این معافیت به حدی باشد که برای دولت مشکل ایجاد کند.

قادری اقتصادی تصریح کرد: این معافیت از سرجمع درآمدهای مالیاتی کسر خواهد شد ولی چندان رقم زیادی نخواهد بود.

۹۲/۲/۳۰

 


یکسان سازی مالیات حقوق بخش خصوصی و دولتی

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی با بیان این که سپرده و سودسپرده‌های بانکی از مالیات معاف هستند، تصریح کرد: ‌در شرایط فعلی نرخمالیات حقوق کارکنان بخش خصوصی بیشتر است اما یکسان سازی آن با مالیات حقوقکارکنان بخش دولتی در لایحه مالیات‌های مستقیم پیش بینی شده است.

 

ادامه مطلب

 

 

۹۲/۲/۳۱


بخشنامه ۵۶۷۳/۲۰۰/ص مورخ ۹۲/۴/۲ (ميزان معافيت ماليات بردرآمدحقوق سال۱۳۹۲)

بنا به حکم ماده(۵۲) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مالیات بر درآمد حقوق کارکنان وزارتخانه ها و مؤسسات و سایر دستگاههای دولتی موضوع مواد(۱) و (۲) و قسمت اخیر ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز سایر دستگاههای اجرایی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(۵) قانون محاسبات عمومی کشور و در صورت اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، قضاوت، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی پس از کسر معافیت مالیاتی موضوع مواد(۸۴)و (۸۵) اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ و سایر معافیتهای مقرر قانونی به نرخ مقطوع ده درصد(۱۰%) به شرح جدول پیوست شماره(۱) و در مورد سایر حقوق بگیران پس از کسر معافیتهای مزبور تا چهل و دو میلیون(۴۲،۰۰۰،۰۰۰)ریال به نرخ ده درصد(۱۰%) و نسبت به مازاد آن به نرخ های مقرر در ماده(۱۳۱) قانون مالیاتهای مستقیم مشمول مالیات بر درآمد حقوق به شرح جدول پیوست(شماره ۲) خواهد بود.

ادامه مطلب 

 

۹۲/۴/۶


محل تبلیغ شما

7 نظرات
  1. بانو می گوید

    از زحمات و لطف بی دریغ مدیران این سایت خیلی ممنونم.

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و تشکر ازاظهار لطف شما

  3. hani می گوید

    باسلام وخسته نباشید.میخواستم بپرسم پس قانون افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران ازچه تاریخی اجراخواهدشد.باتشکر

  4. ليلا می گوید

    باسلام.من حسابدار هستم و ميخوام حقوق خرداد ماه رو حساب كنم بالاخره معافيت ۸۳۳ هزار تومان رو اعمال كنم يا ۵۵۰ هزار تومان يا ۶۰۰ هزار تومان؟؟؟؟
    اگه ميشه هرچه سريعتر جوابمو بديد گير كردم..
    باتشكر
    ۱۳۹۲/۰۴/۰۱

  5. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    هنوز بصورت رسمي بخشنامه اي درخصوص اعمال معافيت جديد صادر نشده و يا ممكن است ما از آن بي اطلاع باشيم.

  6. محسن می گوید

    با سلام با توجه به کسب اطلاع بعمل آمده معافیت ۱۰۰ میلیون ریالی طی بخشنامه شماره ۹۲/۰۲۴/۲۰۰۵۶۷۳ مورخ ۹۲/۴/۲ ابلاغ شده است

  7. مدیر سایت می گوید

    باسلام و تشكر
    درسايت منتشر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.