نرم افزارحسابداری صدگان

نطق نماینده مجلس در خصوص شاخص و بورس ارز

0 823

حسابداراپ

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدقسیم عثمانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد تشکیل بورس ارز که در جریان بررسی بخش درآمدی بودجه ۹۲ ارائه شده بود، گفت: زمانی که بیش از ۸۰ درصد ارز را دولت تامین می کند ایجاد بورس ارز معنا ندارد.


نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایطی که شاهد افزایش نرخ ارز و کاهش قدرت پول ملی هستیم، راه اندازی بورس ارز معنا ندارد.


وی گفت: در کجای دنیا نسبت به بورس ارز در قانون بودجه تصمیم گیری می شود و نباید همه ناکامی های اقتصادی در فصل بودجه در بودجه بیاید.


پندار سیستم

عثمانی ادامه داد: ایجاد بورس برای دارایی های حقیقی است و شاخص بورس، افزایش شاخص قیمت است و اگر امروز بورس ما موفق است چرا که شاخص آن از ۴۰ و ۴۵ هزار تومان گذشته است و این یعنی قیمت ها افزایش یافته است.


نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: بر این اساس راه اندازی بورس ارز یعنی این که بخواهیم قیمت ارز بالا برود و اگر شایعه بورس ارز به بازار برود قیمت ارز به شکل فازینده ای افزایش خواهد یافت.


وی تاکید کرد: در شرایط تورم اگر بورس ارز راه اندازی شود، مردم سپرده های خود را از بانک ها برمی دارند و ارز می خرند و سپرده ها به سمت بازار ارز سرازیر می شود که این به معنای افزایش قیمت ارز و کاهش قیمت پول ملی است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: این در حالی است که نقدینگی باید به سمت بازار تولید و سرمایه سرازیر شود تا نقدینگی در بازار جمع شود و تورم کنترل شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.