نرم افزارحسابداری صدگان

معافیت مالیاتی حقوق فروردین و اردیبهشت ۵۵۰ هزار تومان

4 985

حسابداراپ

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با بیان این که در دوماه ابتدایی سال ۹۲ ، مانند سال گذشته حقوق ماهانه تا ۵۵۰ هزار تومان از مالیات معاف خواهد بود، گفت: در صورت تصویب رقم پیشنهادی در لایحه بودجه ۹۲، معافیت حقوق ماهانه به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

 

حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره میزان معافیت مالیاتی حقوق در سال جاری اظهار کرد: با توجه به تصویب بودجه سه دوازدهمی برای سه ماهه ابتدایی سال جاری بر مبنای قانون بودجه سال ۹۱، معافیت حقوق در دوماهه ابتدایی سال جاری مانند سال گذشته اعمال می شود.

 

وی در ادامه با بیان این که در سال گذشته حقوق تا ۵۵۰ هزار تومان از مالیات معاف بوده است، ادامه داد: در لایحه بودجه سال جاری معافیت مالیاتی حقوق ماهیانه تا ۶۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است و در صورت تصویب این رقم، تفاوت معافیت ماههای ابتدایی سال در ماههای بعد لحاظ خواهد شد و از مالیات ماههای بعد مودیان کسر خواهد شد.

پندار سیستم

 

این در حالی است که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، تا ۸۴ میلیون ریال درآمد سالیانه مشمول مالیات حقوق از یک یا چند منبع از پرداخت مالیات حقوق معاف است و سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، سقف معافیت مذکور را برای هرسال مطابق شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی شهری سال قبل اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و پس از تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کند.

 

وکیلی در پاسخ به این سوال که چرا در لایحه بودجه میزان معافیت مالیاتی حقوق کمتر از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است؟ گفت: در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، مجاری جبران کاهش درآمد دیده شده است و در نتیجه توانستیم معافیت را افزایش بیشتری دهیم اما در لایحه بودجه جبران کاهش درآمد دیده نشده است و افزایش میزان معافیت مالیاتی متناسب با رشد معمول سال های قبل بوده است.



لينك مرتبط:

– بخشنامه ۹۴۲/۲۰۰ مورخ ۹۲/۱/۲۸(کسر معافیت حقوق به میزان سال ۱۳۹۱ از حقوق پرداختی در سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ به طور علی الحساب)


محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. amin می گوید

    در صورت تصویب رقم پیشنهادی در لایحه بودجه ۹۲، معافیت حقوق ماهانه به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت ولی باید بگم که این بند تصویب نخواهد شد

  2. علي می گوید

    جناب امین
    چرا تصویب نخواهد شد؟

  3. سحر می گوید

    کسر معافيت حقوق به ميزان سال ۱۳۹۱ از حقوق پرداختي در سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ به طور علي الحساب

    بخشنامه

    مواد مرتبط با مالیاتهای مستقیم: ۸۵ ,۸۴

    شماره:۹۴۲/۲۰۰

    تاريخ: ۲۸/۱/۱۳۹۲

    با عنايت به ماده واحده قانون سه دوازدهم بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، موضوع اجازه دريافت و پرداخت هاي دولت در ماههاي فروردين، ارديبهشت و خرداد سال ۱۳۹۲ که در تاريخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۱ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده و طي نامه شماره ۲۲۱ مورخ ۵/۱/۱۳۹۲ توسط رياست محترم جمهوري اسلامي ايران جهت اجرا ابلاغ گرديده است و نظر به اينکه لايحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور در مسير فرآيند قانونگذاري در مجلس شوراي اسلامي قرار دارد، لذا مقرر مي دارد:

    کليه اشخاص حقيقي و حقوقي پرداخت کننده حقوق(اعم از دولتي و خصوصي) در سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ ماليات بر درآمد حقوق پرسنل خود را با اعمال معافيت مالياتي سال ۱۳۹۱ به طور علي الحساب محاسبه،کسر و به حسابهاي سازمان امور مالياتي کشور واريز نمايند.

    بديهي است به محض تصويب قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور در مجلس شوراي اسلامي، ميزان معافيت مالياتي سال جاري و چگونگي اعمال و تعديلات آن اعلام خواهد شد.

    علی عسکری

    رييس کل سازمان امور مالياتي کشور

  4. مدیر سایت می گوید

    باسلام و تشكر
    درسايت منتشر شد.
    بااحترام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.