نرم افزارحسابداری صدگان

۱۰ شرکت برتر بورسی از نظر اطلاع رسانی

1 852

حسابداراپ

رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سوی اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شد.

.

پندار سیستم

اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس، رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را از نظر کیفیت افشا و اطلاع رسانی مناسب برای دوره نه ماهه منتهی به سی ام آذرماه امسال منتشر کرد.
.

به گزارش گروه بورس پول‌نیوز، رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سوی اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شد.
.
رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، بر اساس امتیاز کسب شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع رسانی مناسب برای دوره نه ماهه منتهی به ۳۰/۰۹/۹۱ توسط اداره نظارت بر ناشران بورسی منتشر شد.
.
بر اساس این گزارش، کارخانجات داروپخش با کسب ۹۹ امتیاز در صدر ایستاده است و مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران و نیرو ترانس با ۹۸ امتیاز در رتبه های بعدی قرار دارند.
.
همچنین بازرسی فنی و کنترل خوردگی-تکین کوی ، داروسازی ابوریحان و  شیشه دارویی رازی با امتیاز ۹۷ ، کاشی الوند با امتیاز ۹۶ ، داروسازی داملران ، لیزینگ صنعت و معدن با امتیاز ۹۶ و  داروسازی زهراوی با امتیاز ۹۵ در مکان های چهارم تا دهم جای دارند.
.
این در حالی است که، امتیاز اطلاع‌رسانی ناشران براساس وضعیت اطلاع‌رسانی آن‌ها از نظر قابلیت اتکا و به‌موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه شده‌است.
.
معیار به‌موقع بودن بر اساس زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت (پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌نشده، صورت وضعیت پرتفوی، اظهارنظرهای حسابرس نسبت به پیش بینی درآمد هر سهم اولیه و شش‌ماهه و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش ماهه، صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده و شده پایان دوره مالی و برنامه ‌زمانبندی پرداخت سود سهامداران) در مقاطع تعیین‌شده در دستورالعمل افشای اطلاعات و با لحاظ نمودن میزان تاخیر در ارسال اطلاعات، مورد محاسبه قرار می‌گیرد.
.
میزان نوسانات و تغییرات در پیش‌بینی‌های ارسالی و هم‌چنین تفاوت‌های میان مبالغ پیش‌بینی شده و عملکرد واقعی حسابرسی شده معیار قابلیت اتکا در این محاسبات است.
.
لازم به‌ذکر است؛ از آن‌جا که شرکت‌های سرمایه‌گذاری براساس دستورالعمل‌های جدید، ملزم به ارائه پیش‌بینی درآمد هر سهم نمی باشند، لذا امتیاز مربوط به این شرکت ها به طور جداگانه مورد محاسبه قرار گرفته و اطلاعات مقایسه‌ای مربوط به این شرکت‌ها تنها نسبت به سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ ارائه شده ‌است.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    ۱ جدول بذارید
    خودمون میدونیم کی اول شد کی آخر اینهمه طول و تفصیل چرا؟

    دنیا ساندویچی شد..ادبیات ساندویچی شد..مردم وقت ندارن تلف کنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.