- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

وابستگی به‌درآمدهای‌نفتی رامی‌توان با جلوگیری از فرار مالیاتی به صفر رساند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس‌گفت: براساس آنچه که در مجموع در لایحه بودجه امسال بررسی شده وابستگی به‌درآمدهای‌نفتی رامی توان با جلوگیری از فرار مالیاتی به صفر رساند.

 

سید سعید زمانیان دهکردی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیا این که متاسفانه فرارهای مالیاتی در کشور بسیار زیاد است، گفت: بیشتر درآمدهای مالیاتی  در کشوراز حقوق بگیران و کارمندان دریافت می شود این در حالی است که بسیاری از موارد از جمله در بخش های معاملات، واردات، صادرات و بسیاری موارد دیگر فرار مالیاتی داریم که به اقتصاد کشور ضربه می زند.

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش هایی که فرار مالیاتی دارند باید حتما در چرخه دریافت مالیات قرار گیرند، افزود: برای وصول مالیات این بخش ها راهکارهای اساسی و مناسب وجود دارد که می تواند اثرات مثبتی را در تامین بودجه جاری کشور داشته باشد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین به مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز کنترل جدی صورت نمی گیرد و مبادی ورودی و خروجی کشور متاسفانه دستخوش بسیاری از ارتباطات ناصحیح است که جلوگیری از قاچاق کالا و ارز نیز می تواند درآمد بسیار مناسبی برای کشور داشته باشد.

 

زمانیان دهکردی ضمن اعلام این که ما در کمیسیون تلفیق به دنبال این هستیم که در راستای اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی بخش مالیات ها و جلوگیری از قاچاق کالا وارز را در کشور بهینه کنیم، ادامه داد: تحقق این موارد نیازمند راهکار های اساسی، تغییر در قانون و استفاده از ابزار های الکترونیکی مناسب سخت افزاری و نرم افزاری است.

 

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه قطعا باید در بخش سیستم مالیاتی کشور تغییراتی انجام گیرد، افزود: متاسفانه تعریف جامعی در نوع تقسیم بندی و برنامه ریزی برای مسائل مرتبط وجود ندارد و اگر این برنامه ریزی ها به درستی انجام شود مطمئنا وابستگی کشور به درآمدهای نفتی صفر خواهد شد.

 

وی درباره میزان وابستگی به درآمدهای نفتی در لایحه بودجه ۹۲ کل کشور تصریح کرد: براساس آن چیزی که در مجموع در لایحه بودجه امسال بررسی شده است می توانیم وابستگی به درآمدهای نفتی را بیشتر کاهش دهیم البته مشروط بر اینکه از ابزارهای مختلف برای افزایش درآمدهای کشور از منابع دیگر مثل مالیات استفاده کنیم.

 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه به اعتقاد بنده ورودی ما برای استفاده از درآمدهای نفتی باید کمتر از میزان فعلی باشد،  خاطرنشان کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد از هزینه های کشور باید از محل درآمد های نفتی باشد و مابقی درآمدها باید به سمت سرمایه گذاری سوق داده شود نه خام فروشی؛ در حال حاضر هر چه نفت صادر می کنیم در جهت سرمایه گذاری استفاده نمی شود.

 

زمانیان دهکردی با بیان این که باید از خام فروشی نفت پرهیز شود، ادامه داد: با هزینه تمام درآمدهای ناشی از خام فروشی به سرمایه های کشور ضربه وارد می شود و این موضوع نیز درآمد ارزش افزوده برای کشور ایجاد نمی کند.

 

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۹۲ باید افزایش یابد که متاسفانه ابزارها و راهکارهای مناسب در این خصوص لحاظ نمی شود و اگر سیستم مالیاتی کشور را به خوبی دنبال کنیم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.