- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

نسبت ۶۰ به ۴۰ خریداران حقوقی و حقیقی هلدینگ خلیج فارس

مدیر عامل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با بیان اینکه ۴۰ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس توسط ۱۵ هزار سرمایه‌گذار حقیقی و ۶۰ درصد آن توسط ۳۴۱ سرمایه‌گذار حقوقی به فروش رسید.

 

بهزاد خدا رحمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به معامله روز گذشته ۵ درصد سهام هلدینگ خلیج فارس، اظهارداشت: بیش از ۱۶ هزار خریدار برای این سهام این هلدینگ وجود داشت که ۴۰ درصد از این سهام توسط بیش از ۱۵ هزار فرد حقیقی و ۶۰ درصد توسط سرمایه‌گذاران حقوقی متشکل از ۳۴۱ شرکت خریداری شده است.

 

وی افزود: میانگین سهم خریداران حقیقی ۸.۲ میلیون سهم و برای حقوقی‌ها ۷۷ میلیون سهم است.

 

مدیر عامل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری تصریح کرد: این میزان تقاضا و خرید نشان می‌دهد، با وجود محدودیت‌های به وجود آمده استقبال خوبی از این عرضه شده که انتظار ورود حقوقی‌ها کمتر از این بود.

 

خدارحمی ادامه داد: با توجه به حجم مبنای بالای این سهم بهترین توصیه به دارندگان این سهام این است که این سهم را به عنوان خوب اما با نگاه بلند مدت در پرتفوی خود داشته باشند، به دلیل حجم بالای این سهام، برای هر افزایش قیمتی که در بورس صورت می‌گیرد، شاخص تغییر می‌کند.

 

وی تاکید کرد: سهامداران باید نگاه بلند مدتی به هلدینگ خلیج فارس و در غیر این صورت نتیجه مطلوبی عاید آنها نخواهد شد.

 

به گزارش فارس، روز گذشته ۱.۲ میلیارد سهم هلدینگ خلیج فارس به ارزش ۹۲۹ میلیارد تومان در بورس عرضه و با قیمت ۷۵۰ تومان برای هر سهم به فروش رسید.