نرم افزارحسابداری صدگان

لزوم اظهارنظر موسسه‌های حسابرسی معتمد درخصوص کنترلهای داخلی ناشران بورسی و فرابورسی

0 966

حسابداراپ

.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس از الزام موسسه‌های حسابرسی معتمد برای اظهارنظر نسبت به کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارش‌گری مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس خبر داد. 

 .

بگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، امیرحمزه مالمیر گفت: در اجرای دستورالعمل کنترل‌های داخلی، اعضای هیئت‌مدیره کلیه ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مکلف هستند در مجامعی که از این پس برگزار می‌شود ” گزارش کنترل‌های داخلی” را ارائه کنند. 

 .

وی با بیان اینکه فرمت گزارش کنترل‌های داخلی اواخر سال گذشته به شرکت‌ها ابلاغ شده است، افزود: در گزارش کنترل‌های داخلی، نتایج ارزیابی مدیریت از سیستم کنترل‌های داخلی شرکت با توجه به معیارها و چارچوب کنترل‌های داخلی ذکر شده در فصل دوم دستورالعمل کنترل‌های داخلی افشا می‌شود. 

پندار سیستم

 ۰

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس همچنین خاطرنشان کرد: موسسه‌های حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار نیز می‌بایست در حسابرسی شرکت های بورسی و فرابورسی، چک لیست رعایت مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با کنترل‌های داخلی را که اسفند ۱۳۹۱ ابلاغ شده است، تکمیل کرده و موارد عدم رعایت را در گزارش خود اعلام کنند. 

 ۰

وی افزود: حسابرسان شرکت‌ها باید همانگونه که درخصوص کیفیت رعایت سایر مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار ازسوی شرکت اظهارنظر می‌کنند، درخصوص کیفیت رعایت الزامات کنترل‌های‌ داخلی حاکم بر گزارشگری مالی از سوی شرکت نیز براساس چک‌لیست ارائه شده اظهارنظر نمایند. 

 ۰

وی در پایان خاطرنشان کرد حسابرسان می توانند از رهنمودهای مندرج در تارنمای seo.ir، استفاده نمایند، همچنین کلیه شرکت‌های بورسی و فرابورسی نیز می‌توانند در ارزیابی‌های سال جاری خود نسبت به اثربخشی کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی از چک‌لیست‌های مزبور استفاده کنند.

۰

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.