نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط بازنشستگی پیش از موعد زنان تشریح شد.

36 3,257

حسابداراپ

هدایتی گفت: بانوانی که بخواهند در سال ۹۲ از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند، به ازای ۲۰ سال خدمت، ۲۰ روز حقوق دریافت می‌کنند.


معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بانوانی که بخواهند در سال ۹۲ از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند، به ازای ۲۰ سال خدمت، ۲۰ روز حقوق دریافت می‌کنند.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس ،پروین هدایتی شرایط بازنشستگی پیش از موعد زنان را تشریح کرد و گفت: اجرای بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور پیش‌بینی شده است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد (۵۲) و (۵۳) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶ و بدون سنوات ارفاقی مجاز خواهد بود که در صورت تصویب این لایحه از سوی مجلس شورای اسلامی، بانوانی که بخواهند در سال ۱۳۹۲ از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند، به ازای ۲۰ سال خدمت، ۲۰ روز حقوق دریافت می‌کنند.

پندار سیستم

 

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز زنان تأکید کرد: قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت که مهلت اجرای سه ساله داشت در سال ۱۳۸۶ مصوب و تا سال ۱۳۸۹ اجرا شد، بر اساس آن، در صورت موافقت دستگاه کارکنان مرد می‌توانستند با ۵ سال سنوات ارفاقی و ۲۵ سال سابقه و ۳۰ روز حقوق و کارمندان زن نیز با ۵ سال سنوات ارفاقی و ۲۰ سال سابقه و ۲۵ روز حقوق بازنشسته شوند.

 

هدایتی افزود: قانون فوق الذکر در سال ۱۳۹۰ به پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مدت ۵ سال تمدید شد و در سال گذشته بدون سنوات ارفاقی قابل اجرا بوده است که به نوبه خود امتیاز قابل توجهی برای بانوانی محسوب می‌گردد که تمایل به بازنشستگی با بیست سال سابقه خدمت دارند.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر این و در راستای سیاست‌های مصرح در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع مشوق‌های افزایش جمعیت، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری موضوع تصویب بازنشستگی پیش از موعد بانوان به صورت قانون دائمی و پیش‌بینی سنوات ارفاقی برای بانوانی که دارای سه فرزند و بیشتر می‌باشند را از طریق لایحه‌ای که تقدیم نموده است دنبال می‌کند.

 

محل تبلیغ شما

36 نظرات
  1. کارگر زن شرکت سیمان می گوید

    مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
    با سلام :
    از شما خواهشمندیم این قانون بازنشستگی پیش از موعد را بدون شرط سنی و بدون سنوات ارفاقی برای بخش خصوصی و بیمه شدگان تامین اجتماعی هم در نظر بگیرید
    (۲۰ سال سابقه با ۲۰ روز حقوق )

  2. مریم می گوید

    باسلا م

    خواهشمنداست بازنشتگی با بیست سال سنوات رو چون با بیست روزحقوق می باشد شرایط سنی حداقل برداشته شود چون کسانی هستندکه درسال های متفاوت حالابه هردلیلی سن خودراسه یا چهارسال کوچک کرده اندازاین ورباید ۴ سال افزایش خدمت داشته باشند یا صدها دلایل دیگرکه من نیزجزو آن دسته هستم .

  3. مریم می گوید

    باسلام من درسال ۷۱ استخدام شده ام ودرسال ۷۵ حالابنابه دلایلی به جزکاری سن خودم رو۴ سال کوچک کردم حال یعنی درسال ۹۲ که بیست سال سابقه کاری دارم ومی توانم با بیست روزبازنشته شوم به خاطرسنم که از۴۸ به ۵۲ تغییرداده ام نمی توانم بازنشست شوم آیا راه حلی برای بازنشتگی دارم یانه درضمن من دارای دوفرزند می باشم .

  4. ناشناس می گوید

    با سلام مسول محترم خواهشمندیم به بازنشستگی زنان با توجه وپشتیبانی بیشتری توجه کنید در این برهه از زمان زنان نیاز بیشتری برای رسیدگی به فرزندان دارند من دارای دو فرزند هستم

  5. خانمي 45 ساله می گوید

    سلام من خانمي ۴۵ سال سن دارم و ۱۸ سال سابقه پرداخت بیمه دارم و دچار دیسک کمر شد و تحت عمل جراحی قرار گرفتم و تامین اجتماعی ۱۹ درصد از کارافتادگی برایم زده است و درحال حاضر مشغول به کار هستم ولی بسیار برایم مشکل است و دچار زانو درد هم شده ام میخواستم ببینم میتوانم بازنشسته شوم ….

  6. سایه می گوید

    مسئول محترم
    با سلام
    خیلی ناراحت می شوم وقتی می بینم همیشه و در همه جا حق زن باید پایمال شود من از سن ۱۶ سالگی تا به امروز مشغول به کار هستم و به خاطر شرایط شهرستانمان نیز حقوق ناچیزی دریافت می کردم ولی از این حقوق همیشه بیمه خود را پرداخت می کردم اما الان متوجه شدم اگر بیست سال سابقه بیمه داشته باشم باز هم باید شرایط سنی رعایت شود تا بتوانم بازنشسته شوم . واقعا مگر من و امثال من که با سختی های زیادی در شهرستان های محروم که به جای رفتن به دانشگاه و .. با شرایط سختی کار کردیم و همزمان درس خواندیم چرا حالا که سابقه کافی داریم باید منتظر ۴۲ سالگی بمانیم . مسئول محترم اینجانب به نوبه خودم خواهشمندم حداقل شرایط سنی را برداشته شود

  7. کبری محمدحسینی می گوید

    باسلام و خسته نباشی اینجانب کبری محمدحسینی از اهواز باداشتن ۴۴ سن امسال با ۲۰ سال می خواهم بازنشسته شوم ولی خیلی ناراحت هستم چرا ما زنان که کار خانه و هم کاربیرون انجام می دهم سختی کار به ما نمی خورد بنده با داشتن دو فرزند می خواهم بازنشسته شوم به بنده ۲۰ روز قراره ۲۰ حقوق دهند میخواهم ببینم آیا این انصاف است ما جوانیمان را ÷ای کار گذاشتیم الان با داشتن آتروز گردن و کمر – کم شنوایی و ضیعف بودن چشمها – کج شدن انگشتهای دست و ….. آیا این انصاف است بخدا در کشورهای که دین اسلام را ندارند بعید می دانم چنین قانونی داشته باشند درضمن بنده سمت منشی وماشین نویس را دارم درشرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب . باداشتن سابقه بالا که قبلا ” از ماشین های تای÷ برقی آی بی ام استفاده می کردیم که هم صدای زیادی داشتند و هم با فشاری که به انگشتان دست وارد می شد اکثرنیروهای قدیم دچار کجی انگشتان هستند این مصیبتی بس زیاد بود . ولی الان همه از رایانه استفاده می کنند به نظر بنده نیروهای بالای ۱۵ سال در صنعت نفت باید سختی کار به آنها برخورد تا انصاف مسئولان چه باشد . ترابخدا به این مورد توجه کنید بالای حق الناس در میان است نگذارید حق مان ÷ایمال شود …………. باتشکر

  8. مرتضي می گوید

    با سلام و خسته نباشيد
    خانمي كه به سن ۶۰ سال رسيده و ۲۳ سال سابقه كار دارد كارفرما مي تواند مانند ماده ۱۰ نوسازي خود درخواست بازنشتگي به تامين اجتماعي ارسال نمايد يا بايد خود شخص نيز به تامين اجتماعي نيز مراجعه نمايد .

  9. ام البنین می گوید

    با سلام
    من ۲۹ سالمه و ۹ سال سابق بیمه دارم شنیدم قانونی تصویب شده که خانم هایی که بچه دارند میتونن با ۱۰ سال سابقه بیمه باز نشست بشن بدون در نظر گرفتن سن! و به ازای هر بچه یک سال به سابقه بیمه مادر اضافه میشه آیا این خبر واقعیت داره؟
    دوم اینکه مرخصی زایمان بالاخره چند ماه شد؟

  10. سولماز می گوید

    با سلام و خسته نباشيد.
    مادر من ۵۰ ساله است و ۱۷ سال سابقه بيمه در يك كارخانه را دارد و همچنين نامه سختي كار از اداره كار را دريافت كرده است آيا ۲۷ سال كه با سختي كار ميشود ايشان ميتوانند بازنشسته شوند.؟در صورت امكان جواب به ايميل ارسال شود.ممنون

  11. مریم می گوید

    با سلام
    اینجانب مدت ۲سال سابقه در تولید و حدود ۱۷ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی در آزمایشگاه و تولید را دارم.ایا به کمک قانون سختی کار می توانم با ۲۰ سال سابق با ۳۰ روز حقوق بازنشست شوم.راهنمایی بفرمایید.ممنون

  12. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ابتداتحقيق كنيد كه شغلتان مشمول قانون مشاغل سخت و زيان آوراست؟

  13. مليحه می گوید

    باسلام
    اينجانب ۱۸ سال سابقه در صنعت خودرو سازي دارم و داراي ۲ فرزند هستم مي خواهم خودم را بخاطر نگهداري بيشتر از بچه هايم و پرورش بهتر آنها بازنشسته كنم ولي با وجود شرط سني ۴۲ سال ، سن من كمتر است چون به خاطر نياز مالي زودتر سر كار امدم خواهش مي كنم از مسئولين كه در جهت حفظ خانواده ها و نسل آينده حداقل اين شرط سني برداشته شود. باتشكر

  14. ميترا نادري می گوید

    خواهشمنديم شرط سني بانوان را برداريد وبيست وپنج ساله بانوان را بازنشسته كنيد

  15. مریم می گوید

    سلام من خانومی هستم که ۱۲ سال سابقه بیمه دارم و دوو فرزند.الان بچه های من نیاز به مراقبت دارند وقتی بازنشسته می شم که دیگه بچه هام بزرگ شدن این چه قانونیه تو مملکت ما.باید به خانوما مرخصی بدون حقوق بدن تا بالا سر بچه هاشون باشن بعدها بیان سر کار.

  16. زهرا می گوید

    سلام واقعا بي انصافيه ما زنان هم بچه بزرگ كنيم و خانه داري و هم سر كار بياييم آنوقت ۳۰ سال هم بايد كار كنيم تا حقوق كامل بازنشستگي بگيريم آيا اين معني برابري و مساوات است ؟؟؟؟ بعد هر ساله خانومهاي نماينده و خانمهاي معاونين و مسئول فقط همون قانون ۷۰ سال پيش رو كه ۲۰ سال كار با ۴۲ سال سن با ۲۰ روز حقوق رو تكرار ميكنن تا بگن بيكار ننشستن و از حقوق زنان دفاع ميكنن !!!

  17. افسانه می گوید

    با سلام و ادب،
    من ۳۹ سال و ۱۰ سال سابقه بیمه دارم آیا با خرید مابقی بیمه می توانم بازنشسته شوم؟

  18. ندا می گوید

    سلام
    این عدالت اسلامی که میگن واقعاً همینه؟ یا اجازه ندن خانمها کار کنن یا درست و حسابی حق و حقوقشون را بدن. بعد از ۲۰ سال که جوانی و سلامتیه یک زن از دست میره، سختی کار و سختی خانه داری و بچه داری و استرس های زیادی را در همه زمینه ها تحمل کنه و خم به ابرو نیاره، اونوقت میگن ۲۰ سال کار با ۴۲ سال سن و ۲۰ روز حقوق. واقعا این قانون از کجا دراومده؟ عدل و انصاف و عدالت پس کجاست؟ من الان ۲۰ سال سابقه م کامل شده ولی باید ۲ سال دیگه اضافه کار کنم که سنم به ۴۲ برسه. این واقعا مسخره س. بخدا دیگه نمیتونم. بچه هام دیگه بیشتر ازین تحمل ندارن. هیچوقت پیششون نبودم، توی جلسات مدرسه شون نبودم، و هزاران هزار مشکل دیگه.
    عاجزانه از مسئولان تقاضا میکنم تجدید نظری در این قانون بکنن. چرا واقعا زنان اینقدر مورد بی مهری مسئولان هستند؟ از نظر من زنان باید با ۲۰ سال کار بدون شرط سنی و با ۳۰ روز حقوق بازنشسته بشن. این حق مسلم تمام زنان شاغله.

  19. بهار می گوید

    چرا خوب؟ بازنشستگی خانمها هرچی زودتر باشه واسه خانواده بهتره. ۲۰ سال ۲۰ روز یعنی چی!!!!!!!!! ما هم توی خونه شاغلیم هم بیرون از خونه. کیه که جلوی ما آب بزاره یا برداره. ما همیشه اماده به خدمتیم. تازه بچه داری هم بهش اضافه کنین. ما خانمها باید با هر سابقه کاری توی سن ۵۰ سالگی با ۳۰ روز حقوق بازنشسته بشیم. تازه اینجوری راه واسه بیکارای باز میشه و میان جای ماها میشینن و درامدزا میشن. تورو خد. این که حمایت از خانمها نشد. خوش به حال اونایی که توی اروپا یا امریکا هستن. خوش بحالشون. راستی مابقیه خدمت رو میشه خرید؟ لطفا راهنمایی کنین.

  20. زهرا نعمت الهی می گوید

    با سلام میخواستم بپرسم اگر کسی حدودا دو سال از بیمه بیکاری استفاده کند و پنج سال بعد از اتمام بیمه بیکاری و با داشتن ۲۰سال سابقه و ۴۴سال سن بازنشست شود
    این مسئله چه تاثیری روی حقوق و تعداد روز دریافت حقوق وی در زمان زمان بازنشستگی دارد؟

  21. زهرا نعمت الهی می گوید

    با سلام
    ایا اگر خانمی شاغل باشد وخودش بیمه باشد و همسرش هم در جای دیگر مشغول به کار و بیمه باشه در صورت فوت همسر میتواند از مقرری بیمه همسرش استفاده کند یا به علت اینکه خودش شخصا بیمه میباشد تحت تکفل همسرش محسوب نمی شود؟

  22. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا سوالتان را اینجا مطرح و منتظر پاسخ باشید:
    اینجا

  23. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا سوالتان را اینجا مطرح و منتظر پاسخ باشید:
    اینجا

  24. سارا می گوید

    حالا این شرط سنی و ۲۰ سال سابقه کار به کنار چرا با حقوق بیست روز؟؟؟ مگه حقوق ۲۵ سال کامل ۳۰ روز نیست؟؟ بازم میخوان حق زنان رو بخورن؟ ؟؟

    کار بیرون و خونه و بچه داری!!! واقعا باید بچه داری هم جزو سوابق بشه به خدا…. این چه قانونیه؟؟!!!

  25. زهرا می گوید

    با سلام
    بنده ۴۲ سالمه اما سابقه کارم کمه حدود ۱۳ سال اما بعلت کمر دردم و زانو درد کار کردن برام خیلی سخته ایا راهی هست بتونم با قانون ۲۰ سال سابقه خودمو بازنشسته کنم در ضمن سرپرست خانواده هم هستم . لطفا راهنمایی کنید . متشکرم

  26. مژده می گوید

    باسلام و سپاس اینجانب زنی سرپرست خانوار و پنجاه و دوساله وکارمند دفتر اسناد رسمی هستم و حدود هجده سال سابقه پرداخت بیمه دارم الیته ازاین مدت هجده سال سابقه کار مدت بکسال ونیم آن بیمه بیکاری دریافت نموده ام ازآنجاکه بعلت کمردردو دیسک کمرو گردن دیگر قادر به ادامه کار نیستم و قرارداد منعقده سه ماهه من با محل کارم خرداد ماه تمام می شود آیا می توانم برای بیمه بیکاری مجدد و برای بازنشستگی می توانم اقدام نمایم ؟ باتوجه به اینکه شغل من جزو مشاغل سخت ( اپراتوری کامپیوتر ) است باین نوع کار شامل تسهیلاتی برای بازنشستگی و حقوق دریافتی می شود ؟

  27. مریم شنوایی می گوید

    با سلام اینجانب ۱۸ سال سابقه کار در اداره دولتی را دارم .سه فرزند دارم و نیاز شدید به بازنشستگی زودتر از موعد بیمه اینجانب تامین اجتماعی است لطفا راهنمایی فرمائید.

  28. صبا می گوید

    با سلام و خسته نباشيد اينجانب به مدت١١ سال سابقه كار در شركت دولتي و سپس ٤ سال بيمه اختياري دارم جمعا ١٥ سال سابقه و ٣٨ سال سن ، آيا بازننشستگي پيش إز موعد و يا برقراري مستمري شامل حال من ميشود ؟ چون توانايى ادامه پرداخت بيمه اختياري رأ ندارم، لطفا راهنمايي بفرماييد

    سپاسگزارم

  29. نازیلا می گوید

    من ۱۹ سال سابقه کار دارم و ۴۶ سال سن دارم ایا سال دیگه میتونم درخواست بازنشستگی بدم به ۲۰ روز حقوق?

  30. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله پیگیری کنید

  31. فریبا محسنی اصل می گوید

    با سلام و ادای احترام ، با توجه به طولانی بودن پروسه الحاق سوابق بیمه ای ک، آیا امکان ادامه روند پیگیری و الحاق سوابق بعد از بازنشستگی نیز وجود دارد یا خیر ؟ و من الله التوفیق .

  32. فریبا محسنی اصل می گوید

    با عرض ادب و احترام مجدد ، می خواستم بدانم آیا پس از بازنشسته شدن ، در صورت فراهم شدن شرایط مجدد کار آیا امکان افزایش سنوات و تغییر شرایط بازنشستگی نیز وجود دارد یا خیر ؟ ( با ۲۰ سال و ۲۰ روز )

  33. کارمند زن متقاضی بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه می گوید

    سلام
    چرا نمیذارید من کارمند زن که شرایطم مجبورم میکنه با ۱۰ سال و ۱۰ روز داوطلبانه بازنشسته بشم در حالیکه ۱۴ سال مسئولانه و با در نظر کرفتن رضای خدا کار کرده ولی حاضر م بازنشسته شوم طوری که بار مالی تحمیلی ام به دولت را هم خودم تقبل کنم
    تا ببینیم بانوان مجلس و بانوان مسئول چه قدر در این باره تلاش خواهند نمود!!!!!!!!

  34. افسانه می گوید

    باسلام خواهش میکنم شمارا به تمام مقدسات عالم تامین اجتماعی را که اینقدر سنگ جلوی ما می اندازد را توجیه کنید که ما زنان شاغل نیاز به بازنشستگی داریم من با بیست و هفت سال سابقه و پنجاه و یک سال سن دیگر میخواهم بازنشسته شوم . آخه دولت و نمایندگان چاره تامین اجتماعی نمیتونن بکنن که اینقدر حکم فرمائی می کند . تامین اجتماعی با همان بیست و هفت روز هم کنار نمیاد . دولت که از تامین اجتماعی بالاتر ه پس چرا در مقابل این سازمان نمی ایسته .

  35. مهدیه می گوید

    با سلام.
    بنده به مدت شش سال شغل ازاد داشتم اما حق بیمه خود را پرداخت نکردم. الان در یک موسسه شاغل هستم و بیمه هستم. آیا می توانم حق بیمه سالهای گذشته مربوط به شغل آزاد خود را پرداخت کنم تا جزو سنوات بیمه ام محسوب شود؟

  36. بهار می گوید

    لطفا این متن رو با توجه به حذف قانون بازنشستگی پیش از موعد خانمها ، از روی سایت بردارید.
    باز یه بی عدالتی دیگه برا خانمها ، واقعا که ما دهه ۶۰ تی ها نسل سوخته ایم!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.