نرم افزارحسابداری صدگان

راهکاری برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی

0 623

حسابداراپ

پندار سیستم

    مدیرکل سازمان تولید اسکناس بانک مرکزی درباره راهکار جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی گفت: برنامه دراز مدت ما در این زمینه رفورم پولی است.


مجید صنیعی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: اقداماتی باید در این زمینه انجام شود تا در آینده ای نه چندان دور کارهای لازم صورت گیرد.

وی همچنین درباره چاپ اسکناس های درشت تر گفت: اسکناس های پنج هزار و ۱۰ هزار تومانی را در سال ۹۰ چاپ کردیم و چاپ ایران چک های ۵۰ هزار تومانی را به صورت محدود داشتیم که این موضوع بر اساس قانونی بود که در بودجه سال ۹۱ مصوب شده بود و قرار بود ایران چک های ۵۰۰ هزار ریالی با سازو کار خودش ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۲ هم به نوعی ادامه چاپ و انتشار آن با همان سازو کار گذشته و شاید با محدویت بیشتری ادامه دارد گفت: با توجه به اینکه ما در چارچوب اسکناس محدویت داریم و بلافاصله بعد از ۱۰ هزار تومان نمی شود مجوز اسکناس های ۵۰ هزار تومانی را گرفت، بنابراین خواه ناخواه اسکناس ۲۰ هزار تومانی مطرح می شود و بعد از آن که انتشار اسکناس به حدی برسد که بتواند در خودپردازها قرار گرفته و به تولید انبوه برسد، اسکناس های ۵۰ هزار تومانی چاپ می شود.

صنیعی همچنین با بیان اینکه برای چاپ اسکناس هزینه ای حدود ۶۸ تا ۷۰ تومان صرف می شود و اسکناس هایی که در سال ۹۱ امحاء شد، هر قطعه ۲۴ تا ۲۵ تومان هزینه داشت گفت: هر ساله حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون قطعه اسکناس امحاء می شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.