- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تمدید مهلت ارائه اظهار‌نامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: مهلت ارائه اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان ۹۱ تا پایان فروردین ۹۲ خواهد بود.

.

علیرضا طاری بخش در گفت وگو با فارس در مورد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده افزود: گرچه طبق قانون مهلت ارائه اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده هر فصل از اول تا ۱۵اولین ماه بعد از فصل خواهد بود، اما براساس بخش نامه [1]رئیس کل سازمان امور مالیاتی به ادارات مالیاتی مقرر شد، تا ۳۱ فروردین ۹۲ کسانی که اظهار نامه مالیات بر ارزش فصل زمستان ۹۱ را ارائه می کنند، از آنها قبول کرده و ۱۰۰ در صد جریمه آن را ببخشند که در واقع نوعی تمدید مهلت ارائه اظهار نامه تا آخر فروردین ماه جاری است.

.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: پیش بینی می شود، تا ۱۵ فروردین ۹۲ حدود ۴۰ درصد از مشمولان قبلی قانون، اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده را به شکل اینترنتی ارائه کرده باشند، اما با توجه به تعطیلات نوروزی مهلت ارائه اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان ۹۱ تا ۳۱ فروردین تمدید شد.

.

طاری بخش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری را براساس قانون برنامه پنجم ۶ درصد عنوان کرد و گفت: بر این اساس از این رقم ۳.۶ درصد مالیات و ۲.۴ درصد عوارض خواهد بود.

.

وی با تاکید بر اینکه هنوز برخی از گروه ها و اصناف قانون مالیات بر ارزش افزوده را به صورت کامل اجرا نمی کنند، گفت: امیدواریم مالیات بر ارزش افزوده ای که از مردم گرفته می شود، در نهایت امانت داری به دولت تحویل داده شود و همگی به قانون پایبند باشند.

.