نرم افزارحسابداری صدگان

تصمیم جدید در بانک مرکزی/ دارندگان پوز به ازای هر تراکنش کارمزد می‌دهند

1 940

حسابداراپ

پندار سیستم

رئیس هیأت مدیره یک پی اس پی با اشاره به جلسه بانک مرکزی گفت: براساس آخرین تصمیمات، مقرر شد بزودی دارندگان دستگاه‌های پوز در ازای هر تراکنش، مبلغی را به عنوان کارمزد به پی اس پی ارائه‌دهنده خدمت، پرداخت کنند.

مهدی شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهارداشت: ارائه خدمات با کیفیت و تنوع بیشتر توسط «پی اس پی‌ها» نیازمند رقابتی شدن بازار خدمات پرداخت است و این فضا نیز جز با برقراری روابط تجاری میان پذیرندگان دستگاه‌های پوز و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، ممکن نخواهد شد.

وی افزود: تا‌کنون بانک مرکزی و بانک صادرکننده کارت در ازای هر تراکنش خرید روی دستگاه‌های پوز به پی اس پی‌ها کارمزد ناچیزی پرداخت می کرد و کارمزدی از سوی دارندگان این دستگاه ها یعنی واحدهای صنفی و دیگر بخش‌ها پرداخت نمی‌شود و به این ترتیب خدمات دریافت مالی بسیار ارزشمند برای واحدهای صنفی رایگان است.

شهیدی تصریح کرد: این شرایط در حالی ادامه دارد که هزینه ارائه این خدمات برای پی اس پی ها دائما در حال افزایش است و پرداخت کارمزد توسط بانک مرکزی نه ممکن است و نه درست.

به گفته وی دریافت کنندگان خدمات یعنی واحدهای صنفی در ازای برخورداری از این خدمات، هزینه آن را پرداخت کنند.

رئیس هیأت مدیره شرکت آسان پرداخت پرشین با اشاره به طرح‌هایی که برای دریافت کارمزد در ازای تراکنش‌های خرید در بانک مرکزی در حال بررسی است، گفت: در ماه‌های اخیر بانک مرکزی شیوه‌های مختلف پرداخت کارمزد را در جلساتی با حضور این شرکت‌ها بررسی کرده که براساس آخرین تصمیمات، مقرر شد تا بزودی دارندگان دستگاه‌های پوز در ازای هر تراکنش، مبلغی را به عنوان کارمزد به پی اس پی ارائه دهنده خدمت، پرداخت کنند.

وی ادامه داد: مبلغ این کارمزد هنوز نهایی نشده و بانک مرکزی در حال انجام آخرین بررسی ها در این مورد است.


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. یک فروشنده می گوید

    من به عنوان فروشنده خدمتی دریافت نمیکنم که کارمزدش را بپردازم. خدمت را کسی دریافت میکند که بجای حمل پول نقد و تحویل اسکناس به فروشنده از کارت بانکی متعلق به خودش استفاده میکند . مسئولین چرا همیشه مسائل را معکوس جلوه میدهند و توپ را در زمین گروه اقلیت ذینفع می اندازند؟فروشنده از پول نقد بدش نمی آید و آیا تا بحال شده برای خرید بروید و پول نقد بدهید و فروشنده پول را پس بزند و پیشنهاد کندکه کارت بکشید ؟

    دوما : من با استفاده از دستگاه پز سپرده در بانک میگذارم ومنافعش نصیب بانک میشود حال باید دستمزد هم بپردازیم برای پولی که دربانک میگذاریم و گناهمان این است که از حجم مراجعه به بانک و کاغذبازی هاو مشغله کارمند بانک و ترافیک و مشکلات حمل پول نقد توسط مشتری کاسته ایم !
    این است مشتری مداری و نتیجه تبلیغات شبانه روزی استفاده از خدمات دولت الکترونیک!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.